櫻井 通晴, 伊藤 和憲, 伊藤 克容, Shinmura Shuichi
専修マネジメント・ジャーナル = Senshu management journal 2(2) 31-43 2012年
The paper uses an empirical approach to examine what influence corporate reputation has on corporate value and financial performance using covariance structural analysis. The result shows that organizational value (leadership and workplace)has 0.90 influence on social value(governance and citizenship), and social value has 0.74 influence on economic value(product/services,innovation and financial performance). We got the result that economic value has a 0.32 influence on financial performance(ROE, cash flow, operating income, and sales volume).本論文では、コーポレート・レピュテーションが企業価値と財務業績にいかなる影響を及ぼしているかについて、共分散構造分析による実証研究を通じて明らかにしている。その結果は、組織価値(リーダーシップと職場)は社会価値(ガバナンスと市民性)に0.90の影響を及ぼし、社会価値は経済価値(製品/サービス、革新、財務業績)に0.74の影響を及ぼしていることが分かった。さらに、経済価値が財務業績(ROE、キャッシュ・フロー、売上高)に0.32の有意な影響を及ぼしていることも判明した。