Researcher Search Results Chika Hayashi Chika Hayashi (林 千賀) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegreePh.D(University of Nottingham)J-GLOBAL ID200901037805603304researchmap Member ID5000059544 Research Interests 5 協働 教室文化 オートノミー モチベーション 省察的授業研究 Research Areas 1 Humanities & social sciences / Primary/secondary education and curricula / Research History 5 Apr, 2021 - Present Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2020 - Mar, 2021 Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2015 - Mar, 2020 Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2013 - Mar, 2015 Dokkyo University Apr, 2010 - Mar, 2013 常勤講師(大学英語担当), 国際教育センター, 成蹊学園 Education 1 - Jul, 2010 University of Nottingham Committee Memberships 1 Apr, 2022 - Present 副代表, 大学英語教育学会 自律学習研究会 Papers 23 Collaboration in the Classroom and Beyond: 15 Years of Collaboration for the Development of Learner Autonomy Chika Hayashi Learning Learning, 32(2) 28-34, Nov, 2025 Peer-reviewed Personal goal setting and support for English language learning: Case studies of first-year university students Chika Hayashi Learning Learning, 31(3) 30-39, Nov, 2024 Peer-reviewed A case study of collaborative online international learning between Finnish and Japanese University students: Learning and using English beyond the classroom Chika Hayashi The Learner Development Journal, 6 67-81, Dec, 2022 Peer-reviewed オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention, 194-195, Aug, 2021 Silence, Voice and Learning Leena Karlsson & Chika Hayashi Learning Learning, 28(1) 31-39, Apr, 2021 Peer-reviewed 英語への苦手意識のある学生の学習者オートノミー育成-Freshers' Englishでの2年目の取り組み- 『成蹊大学一般研究報告』, 52(3) 1-20, Dec, 2020 Peer-reviewed Qualitative Research into Learner Development Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi Learner Development Journal, Dec, 2018 Peer-reviewed Freshers' Englishでの学習者オートノミー育成を目指した取り組みー英語学習の目標設定と学習計画 林 千賀 『成蹊大学一般研究報告』, 51 1-26, May, 2018 Peer-reviewed A Study on the Lasting Effects of a Short-term Study Abroad Program on Students' English Proficiency and Affective Variables (31)(31) 15-28, Mar, 2017 Peer-reviewed 教員としての自己-事例研究に基づく省察ー 林 千賀 『JACET言語教師認知研究会研究集録2015』, 37-43, Dec, 2015 Peer-reviewed 海外語学短期留学の効果-学生の言語的・情意的側面に見られる変化 鈴木理恵, 林, 千賀 『関東甲信越英語教育学会誌』, (28) 83-96, Mar, 2014 Peer-reviewed 英語・日本語多読図書を融合した多読図書創作活動:言語受容能力から言語産出能力へ Seikei Institute for International Studies Working Paper Series, (19), Mar, 2013 A Form for Rapid Reading Using the SRA Reading Laboratory : An Analysis on Learners' Commentaries (9) 72-81, Mar, 2013 Peer-reviewed Rapid Reading Using SRA Reading Laboratory 46(46) 1-21, Nov, 2012 Peer-reviewed 大学英語授業における自律学習の促進 The JACET International Convention Proceedings: The 51st Commemorative International Convention, Sep, 2012 Peer-reviewed 学生と教員の対話を通した速読授業の実践-リメディアル教育としてのSRA教材利用の可能性 林 千賀 JACET『高等教育における英語授業の研究-学習者の自律性を高めるリメディアル教育』, Mar, 2012 Peer-reviewed 自己・相互評価を重視したプレゼンテーションの実践 The JACET International Convention Proceedings: The 50th Commemorative International Conference, Sep, 2011 Peer-reviewed 自律した学習者育成を目指した大学英語授業における速読指導 林 千賀 『成蹊大学一般研究報告』, (44) 1-10, May, 2011 Peer-reviewed 大学英語教育における速読指導の効果 林 千賀 『成蹊英語英文学研究』, (15) 59-76, Mar, 2011 Peer-reviewed 思考力を促す英語活動の実践-批判的能力育成を目指して Seikei Institute for International Studies Working Paper Series, (14) 1-22, Mar, 2011 A Teacher's Perceptions of Students' Transformational Creativity in a Secondary Language Classroom in Japan: A Case Study of Professional Development Chika Hayashi University of Nottingham, U.K., Jul, 2010 Peer-reviewed An analysis of junior high school English language textbooks of Japan: in view of fostering intercultural communication Hayashi Chika Journal of the Graduate School of Humanities, 18(18) 43-52, Mar, 2010 An online community for teacher development in Japan Chika Hayashi IATEFL 2009 Cardiff Conference Selections, Feb, 2010 Peer-reviewed 1 Books and Other Publications 9 Learning Learning 2019, 26(1) Andy Barfield, Chika Hayashi, Tokiko Hori, Daniel Hougham, Ken Ikeda, Fumiko Murase, Yoshio Nakai, Hugh Nicoll, Sean Toland, Koki Tomita, and James Underwood (Role: Joint editor) 2019 A Meeting of Hearts and Minds Chika Hayashi, Leena Karlsson JALT Learning Learning 25(1)32-35, Mar, 2018 An interview with the co-editors of Issue 2 of The Learner Development Journal Issue, “Qualitative Research into Learner Development.” Tim Ashwell, Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi JALT Learning Learning 24(3) 66-70, Dec, 2017 Learning Learning 2017 Special Issue Andy Barfield, Dominic Edsall, Chika Hayashi, Trevor Raichura, Sean Toland Jun, 2017 日本で英語を学ぶ大学生が読みに躓くとき 林 千賀 (Role: Contributor, 第2章) 成蹊大学研究助成(B種)研究報告書, Mar, 2016 More Presentations 37 自律した学習者育成を目指した英語授業-成蹊大学と弘前大学のオンライン合同授業の試み- 林 千賀, 片桐早苗, ヤグノ レイク JACET 自律学習研究会 研究懇談会, Nov 9, 2025 「自分でデザインする英語学習」ー自律した学習者育成を目指した3年間の実践と課題ー 林 千賀 JACET 自律学習研究会 研究懇談会, Nov 10, 2024 英語学習者の自律と動機付けー成功する英語学習者を目指してー 林 千賀 武蔵野地域5大学共同教養講座, Sep 18, 2021 オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー 林 千賀 第60回JACET記念国際大会, Aug 28, 2021 英語教育における学習者と教師の自律的成長 林 千賀, 小嶋英夫, 片桐早苗 第60回JACET記念国際大会・JACET Hours・自律学習研究会, Aug 27, 2021 More
Chika Hayashi (林 千賀) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegreePh.D(University of Nottingham)J-GLOBAL ID200901037805603304researchmap Member ID5000059544 Research Interests 5 協働 教室文化 オートノミー モチベーション 省察的授業研究 Research Areas 1 Humanities & social sciences / Primary/secondary education and curricula / Research History 5 Apr, 2021 - Present Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2020 - Mar, 2021 Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2015 - Mar, 2020 Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2013 - Mar, 2015 Dokkyo University Apr, 2010 - Mar, 2013 常勤講師(大学英語担当), 国際教育センター, 成蹊学園 Education 1 - Jul, 2010 University of Nottingham Committee Memberships 1 Apr, 2022 - Present 副代表, 大学英語教育学会 自律学習研究会 Papers 23 Collaboration in the Classroom and Beyond: 15 Years of Collaboration for the Development of Learner Autonomy Chika Hayashi Learning Learning, 32(2) 28-34, Nov, 2025 Peer-reviewed Personal goal setting and support for English language learning: Case studies of first-year university students Chika Hayashi Learning Learning, 31(3) 30-39, Nov, 2024 Peer-reviewed A case study of collaborative online international learning between Finnish and Japanese University students: Learning and using English beyond the classroom Chika Hayashi The Learner Development Journal, 6 67-81, Dec, 2022 Peer-reviewed オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention, 194-195, Aug, 2021 Silence, Voice and Learning Leena Karlsson & Chika Hayashi Learning Learning, 28(1) 31-39, Apr, 2021 Peer-reviewed 英語への苦手意識のある学生の学習者オートノミー育成-Freshers' Englishでの2年目の取り組み- 『成蹊大学一般研究報告』, 52(3) 1-20, Dec, 2020 Peer-reviewed Qualitative Research into Learner Development Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi Learner Development Journal, Dec, 2018 Peer-reviewed Freshers' Englishでの学習者オートノミー育成を目指した取り組みー英語学習の目標設定と学習計画 林 千賀 『成蹊大学一般研究報告』, 51 1-26, May, 2018 Peer-reviewed A Study on the Lasting Effects of a Short-term Study Abroad Program on Students' English Proficiency and Affective Variables (31)(31) 15-28, Mar, 2017 Peer-reviewed 教員としての自己-事例研究に基づく省察ー 林 千賀 『JACET言語教師認知研究会研究集録2015』, 37-43, Dec, 2015 Peer-reviewed 海外語学短期留学の効果-学生の言語的・情意的側面に見られる変化 鈴木理恵, 林, 千賀 『関東甲信越英語教育学会誌』, (28) 83-96, Mar, 2014 Peer-reviewed 英語・日本語多読図書を融合した多読図書創作活動:言語受容能力から言語産出能力へ Seikei Institute for International Studies Working Paper Series, (19), Mar, 2013 A Form for Rapid Reading Using the SRA Reading Laboratory : An Analysis on Learners' Commentaries (9) 72-81, Mar, 2013 Peer-reviewed Rapid Reading Using SRA Reading Laboratory 46(46) 1-21, Nov, 2012 Peer-reviewed 大学英語授業における自律学習の促進 The JACET International Convention Proceedings: The 51st Commemorative International Convention, Sep, 2012 Peer-reviewed 学生と教員の対話を通した速読授業の実践-リメディアル教育としてのSRA教材利用の可能性 林 千賀 JACET『高等教育における英語授業の研究-学習者の自律性を高めるリメディアル教育』, Mar, 2012 Peer-reviewed 自己・相互評価を重視したプレゼンテーションの実践 The JACET International Convention Proceedings: The 50th Commemorative International Conference, Sep, 2011 Peer-reviewed 自律した学習者育成を目指した大学英語授業における速読指導 林 千賀 『成蹊大学一般研究報告』, (44) 1-10, May, 2011 Peer-reviewed 大学英語教育における速読指導の効果 林 千賀 『成蹊英語英文学研究』, (15) 59-76, Mar, 2011 Peer-reviewed 思考力を促す英語活動の実践-批判的能力育成を目指して Seikei Institute for International Studies Working Paper Series, (14) 1-22, Mar, 2011 A Teacher's Perceptions of Students' Transformational Creativity in a Secondary Language Classroom in Japan: A Case Study of Professional Development Chika Hayashi University of Nottingham, U.K., Jul, 2010 Peer-reviewed An analysis of junior high school English language textbooks of Japan: in view of fostering intercultural communication Hayashi Chika Journal of the Graduate School of Humanities, 18(18) 43-52, Mar, 2010 An online community for teacher development in Japan Chika Hayashi IATEFL 2009 Cardiff Conference Selections, Feb, 2010 Peer-reviewed 1 Books and Other Publications 9 Learning Learning 2019, 26(1) Andy Barfield, Chika Hayashi, Tokiko Hori, Daniel Hougham, Ken Ikeda, Fumiko Murase, Yoshio Nakai, Hugh Nicoll, Sean Toland, Koki Tomita, and James Underwood (Role: Joint editor) 2019 A Meeting of Hearts and Minds Chika Hayashi, Leena Karlsson JALT Learning Learning 25(1)32-35, Mar, 2018 An interview with the co-editors of Issue 2 of The Learner Development Journal Issue, “Qualitative Research into Learner Development.” Tim Ashwell, Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi JALT Learning Learning 24(3) 66-70, Dec, 2017 Learning Learning 2017 Special Issue Andy Barfield, Dominic Edsall, Chika Hayashi, Trevor Raichura, Sean Toland Jun, 2017 日本で英語を学ぶ大学生が読みに躓くとき 林 千賀 (Role: Contributor, 第2章) 成蹊大学研究助成(B種)研究報告書, Mar, 2016 More Presentations 37 自律した学習者育成を目指した英語授業-成蹊大学と弘前大学のオンライン合同授業の試み- 林 千賀, 片桐早苗, ヤグノ レイク JACET 自律学習研究会 研究懇談会, Nov 9, 2025 「自分でデザインする英語学習」ー自律した学習者育成を目指した3年間の実践と課題ー 林 千賀 JACET 自律学習研究会 研究懇談会, Nov 10, 2024 英語学習者の自律と動機付けー成功する英語学習者を目指してー 林 千賀 武蔵野地域5大学共同教養講座, Sep 18, 2021 オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー 林 千賀 第60回JACET記念国際大会, Aug 28, 2021 英語教育における学習者と教師の自律的成長 林 千賀, 小嶋英夫, 片桐早苗 第60回JACET記念国際大会・JACET Hours・自律学習研究会, Aug 27, 2021 More
【連絡事項】 成蹊大学専任教員各位 ①ログインの際には「他の機関Idpによるログイン」からログインをお願いいたします。右側の「ログイン」からはログインいただけません。 ②Ufinityにログイン後、「編集」ボタンを押した際に「権限が不正」というエラーメッセージが生じた際は、総合企画課までご連絡ください。 総合企画課:kikaku@jim.seikei.ac.jp