研究者検索結果一覧 クラッセン キンバリー クラッセン キンバリークラッセン キンバリー (Kimberly Klassen) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属東京女子大学 現代教養学部, 国際英語学科, 国際英語専攻 准教授学位PhD(Cardiff University)Master's Degree(University of Leicester)BA(University of Winnipeg)J-GLOBAL ID201701016645971005researchmap会員ID7000019795 研究分野 1 人文・社会 / 外国語教育 / 学歴 3 - 2018年10月 Cardiff University School of English, Communication and Philosophy Applied Linguistics (lexical studies) - 2003年6月 レスター大学 Applied Linguistics and TESOL - 1994年6月 University of Winnipeg Faculty of Arts and Science English 受賞 2 2021年3月 Winner of the Christopher Brumfit Essay Prize 2020 Proper name theory and implications for second language reading Language Teaching and Cambridge University Press 2020年10月 Best of JALT 2019 Award Developing the L2 Reader: Texts and Tasks JALT Nagano Chapter 論文 10 Cultural knowledge and its effect on reading comprehension Hikaku Bunka [Comparative Culture] 69 17-20 2023年 招待有り Proper name theory and implications for second language reading Language Teaching 55(2) 149-155 2022年 査読有り Exploring how Japanese second language English readers respond to proper names Onomastics from Latin America 3(6) 77-106 2022年 査読有り招待有り Orthographic processing of proper names: A proposal to investigate the orthographic cue for second language readers Vocabulary Learning and Instruction 11(2) 94-100 2022年 査読有り招待有り Challenges in applying curriculum design theory in university settings Klassen, K, Miller, L. R British Educational Research Association 2021年 査読有り招待有り筆頭著者 Curriculum design from theory to practice: Preparing Japanese students to study abroad using content-based language teaching Miller, L.R, Klassen, K, Hardy, J The Curriculum Journal 32(2) 215-246 2021年 査読有り Second language readers’ use of context to identify proper names The Reading Matrix 21(2) 85-105 2021年 査読有り The effect of cultural familiarity on reading comprehension: An approximate replication of Erten & Razi (2009) Reading Psychology 41(3) 205-228 2020年 査読有り What's a Jack? Proper nouns and L2 reading comprehension Vocabulary Education and Research Bulletin 11-15 2015年 査読有り [Review of the book Reading in the brain: The new science of how we read, by S. Dehaene] International Journal of Applied Linguistics 24(1) 128-130 2014年 査読有り 1 講演・口頭発表等 26 Using cluster analysis to explore English L2 learners’ proficiency test scores Fukuda, T, Klassen K American Association for Applied Linguistics 2023年3月 Exploration of EAP learners’ proficiency test scores using cluster analysis Fukuda, T, Klassen K CUE ESP Symposium 2022年10月 Orthographic processing of proper names: A proposal to investigate the orthographic cue for second language readers JALT Vocabulary SIG 2022 Symposium 2022年10月 招待有り The lexical load of proper names for second language readers of English. The International Council of Onomastic Sciences (online) 2022年4月 招待有り Life beyond the PhD Swansea University Lexical Studies Conference 2022年3月 招待有り もっとみる 所属学協会 5 2020年 - 現在 International Council for Onomastic Sciences (ICOS) 2020年 - 現在 International Association for the Psychology of Language Learning (IAPLL) 2019年 - 現在 American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2017年 - 現在 Canadian Association of Applied Linguistics (CAAL) 2011年 - 現在 Japan Association of Language Teachers (JALT)
クラッセン キンバリークラッセン キンバリー (Kimberly Klassen) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属東京女子大学 現代教養学部, 国際英語学科, 国際英語専攻 准教授学位PhD(Cardiff University)Master's Degree(University of Leicester)BA(University of Winnipeg)J-GLOBAL ID201701016645971005researchmap会員ID7000019795 研究分野 1 人文・社会 / 外国語教育 / 学歴 3 - 2018年10月 Cardiff University School of English, Communication and Philosophy Applied Linguistics (lexical studies) - 2003年6月 レスター大学 Applied Linguistics and TESOL - 1994年6月 University of Winnipeg Faculty of Arts and Science English 受賞 2 2021年3月 Winner of the Christopher Brumfit Essay Prize 2020 Proper name theory and implications for second language reading Language Teaching and Cambridge University Press 2020年10月 Best of JALT 2019 Award Developing the L2 Reader: Texts and Tasks JALT Nagano Chapter 論文 10 Cultural knowledge and its effect on reading comprehension Hikaku Bunka [Comparative Culture] 69 17-20 2023年 招待有り Proper name theory and implications for second language reading Language Teaching 55(2) 149-155 2022年 査読有り Exploring how Japanese second language English readers respond to proper names Onomastics from Latin America 3(6) 77-106 2022年 査読有り招待有り Orthographic processing of proper names: A proposal to investigate the orthographic cue for second language readers Vocabulary Learning and Instruction 11(2) 94-100 2022年 査読有り招待有り Challenges in applying curriculum design theory in university settings Klassen, K, Miller, L. R British Educational Research Association 2021年 査読有り招待有り筆頭著者 Curriculum design from theory to practice: Preparing Japanese students to study abroad using content-based language teaching Miller, L.R, Klassen, K, Hardy, J The Curriculum Journal 32(2) 215-246 2021年 査読有り Second language readers’ use of context to identify proper names The Reading Matrix 21(2) 85-105 2021年 査読有り The effect of cultural familiarity on reading comprehension: An approximate replication of Erten & Razi (2009) Reading Psychology 41(3) 205-228 2020年 査読有り What's a Jack? Proper nouns and L2 reading comprehension Vocabulary Education and Research Bulletin 11-15 2015年 査読有り [Review of the book Reading in the brain: The new science of how we read, by S. Dehaene] International Journal of Applied Linguistics 24(1) 128-130 2014年 査読有り 1 講演・口頭発表等 26 Using cluster analysis to explore English L2 learners’ proficiency test scores Fukuda, T, Klassen K American Association for Applied Linguistics 2023年3月 Exploration of EAP learners’ proficiency test scores using cluster analysis Fukuda, T, Klassen K CUE ESP Symposium 2022年10月 Orthographic processing of proper names: A proposal to investigate the orthographic cue for second language readers JALT Vocabulary SIG 2022 Symposium 2022年10月 招待有り The lexical load of proper names for second language readers of English. The International Council of Onomastic Sciences (online) 2022年4月 招待有り Life beyond the PhD Swansea University Lexical Studies Conference 2022年3月 招待有り もっとみる 所属学協会 5 2020年 - 現在 International Council for Onomastic Sciences (ICOS) 2020年 - 現在 International Association for the Psychology of Language Learning (IAPLL) 2019年 - 現在 American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2017年 - 現在 Canadian Association of Applied Linguistics (CAAL) 2011年 - 現在 Japan Association of Language Teachers (JALT)