研究者検索結果一覧 石田 潤 石田 潤イシダ メグム (Megumu Ishida) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属兵庫県立大学 経済学部 国際経済学科 特任教授 (特任教授)学位文学修士(広島大学)博士(心理学)(広島大学)J-GLOBAL ID200901005531701950researchmap会員ID1000057620 研究キーワード 6 教育心理学 認知心理学 言語心理学 Educational psychology Cognitive psychology Psycholinguistics 研究分野 1 人文・社会 / 社会心理学 / 学歴 3 - 1983年 広島大学 教育学研究科 教育心理学 - 1983年 広島大学 - 1978年 広島大学 教育学部 心理学科 MISC 29 大学生の自己教育力に関する発達的研究(共著) 広島大学教育学部紀要第一部 49 2001年 臨床心理学の理論における心のカオス・コスモス性のとらえかた 石田 潤 人文論集 35(2・3) 333-343 2000年 The chaos and the cosmos of mind described in the theories of clinical psychology. Journal of Cultural Science 35(2・3) 333-343 2000年 読解および作文の指導方法に関する基礎研究の成果からの示唆 石田 潤 人文論集 35(1) 1-13 1999年 Suggestions from results of basic researches concerning how to teach reading and writing. Journal of Cultural Science 35(1) 1-13 1999年 文の読みやすさと既出語の位置との関係 人文論集 33(3) 165-182 1998年 文の理解反応時間に及ぼす語の既出性と語順の効果 人文論集 33(2) 15-28 1998年 文章表現論に関する認知心理学的アプローチの構想 石田 潤 人文論集 33(1) 131-151 1998年 The relationship between position of given word and readability of sentence. Journal of Cultural Science 33(3) 165-182 1998年 The effect of givenness of word and word order on response time in sentence comprehension. Journal of Cultural Science 33(2) 15-28 1998年 Toward a cognitive psychological stylistics. Journal of Cultural Science 33(1) 131-151 1998年 COMPREHENSION PROCESSES OF SUCCESSIVE SENTENCES - THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SURFACE FORM OF ANAPHOR AND THE SYNTACTIC POSITION OF ANTECEDENT M ISHIDA JAPANESE JOURNAL OF PSYCHOLOGY 62(3) 200-206 1991年8月 作文技法としての述部-主部重複方式の有効性 広島大学教育学部紀要 39 1991年 連接文の理解過程-照応詞の表現形態と先行詞の統語的位置との関係- 石田 潤 心理学研究 62(3) 200-206 1991年 The usefulness of the subject-predicate overlapping form as a composition technique Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 39 1991年 MEMORY FOR SURFACE FORM OF A SENTENCE - EFFECT OF SURFACE DISTANCE ON PRIMING M ISHIDA JAPANESE PSYCHOLOGICAL RESEARCH 31(1) 37-42 1989年 連接文の理解に関する研究の展望 広島大学教育学部紀要 36 1987年 A review of studies on comprehension of successive sentences. Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 36 1987年 文の理解におよぼす語順の効果 広島大学教育学部紀要 35 1986年 Effect of word order on comprehension of a single sentence. Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 35 1986年 作文の表現と理解に関する研究-作文の構造的特徴と読み手の評価との関係-(共著) 広島大学教育学部紀要 34 1985年 Production and comprehension processes of compositions : The relationships between the structural characteristics of the compositions and the readers' evaluation of the composition. Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 34 1985年 文章記憶をめぐる最近の諸問題(共著) 心理学評論 27(2) 1984年 Some issues in recent studies on sentence memory. Japanese Psychological Review 27(2) 1984年 文の表現形態の記憶におよぼす方向づけ課題の効果 石田 潤 心理学研究 54(2) 108-114 1983年 The effects of orienting task on memory of surface form of sentences The Japanese Journal of Psychology 54(2) 1983年 文章理解における要約作業の機能(共著) 教育心理学研究 30(4) 1982年 文章の読解に及ぼす要約作業の効果(共著) 教育心理学研究 29(2) 1981年 認知心理学者教育を語る(共著) 北大路書房 1 書籍等出版物 9 スーパーエッセンス 心理学 北大路書房 2004年 道徳教育の課題と展開(共著) 神戸商科大学経済研究所 2003年 21世紀を拓く教育の方法・技術(共著) 協同出版 2001年 文の読みやすさと文表現形式との関係-語順,統語構造,および代用形使用に関する検討- 神戸商科大学経済研究所 1999年 認知心理学からみた授業過程の理解(共著) 北大路書房 1999年 もっとみる 所属学協会 4 関西心理学会 中国四国心理学会 日本教育心理学会 日本心理学会 共同研究・競争的資金等の研究課題 2 文章の表現と理解に関する研究 Study on Expression and Comprehension of Sentences
石田 潤イシダ メグム (Megumu Ishida) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属兵庫県立大学 経済学部 国際経済学科 特任教授 (特任教授)学位文学修士(広島大学)博士(心理学)(広島大学)J-GLOBAL ID200901005531701950researchmap会員ID1000057620 研究キーワード 6 教育心理学 認知心理学 言語心理学 Educational psychology Cognitive psychology Psycholinguistics 研究分野 1 人文・社会 / 社会心理学 / 学歴 3 - 1983年 広島大学 教育学研究科 教育心理学 - 1983年 広島大学 - 1978年 広島大学 教育学部 心理学科 MISC 29 大学生の自己教育力に関する発達的研究(共著) 広島大学教育学部紀要第一部 49 2001年 臨床心理学の理論における心のカオス・コスモス性のとらえかた 石田 潤 人文論集 35(2・3) 333-343 2000年 The chaos and the cosmos of mind described in the theories of clinical psychology. Journal of Cultural Science 35(2・3) 333-343 2000年 読解および作文の指導方法に関する基礎研究の成果からの示唆 石田 潤 人文論集 35(1) 1-13 1999年 Suggestions from results of basic researches concerning how to teach reading and writing. Journal of Cultural Science 35(1) 1-13 1999年 文の読みやすさと既出語の位置との関係 人文論集 33(3) 165-182 1998年 文の理解反応時間に及ぼす語の既出性と語順の効果 人文論集 33(2) 15-28 1998年 文章表現論に関する認知心理学的アプローチの構想 石田 潤 人文論集 33(1) 131-151 1998年 The relationship between position of given word and readability of sentence. Journal of Cultural Science 33(3) 165-182 1998年 The effect of givenness of word and word order on response time in sentence comprehension. Journal of Cultural Science 33(2) 15-28 1998年 Toward a cognitive psychological stylistics. Journal of Cultural Science 33(1) 131-151 1998年 COMPREHENSION PROCESSES OF SUCCESSIVE SENTENCES - THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SURFACE FORM OF ANAPHOR AND THE SYNTACTIC POSITION OF ANTECEDENT M ISHIDA JAPANESE JOURNAL OF PSYCHOLOGY 62(3) 200-206 1991年8月 作文技法としての述部-主部重複方式の有効性 広島大学教育学部紀要 39 1991年 連接文の理解過程-照応詞の表現形態と先行詞の統語的位置との関係- 石田 潤 心理学研究 62(3) 200-206 1991年 The usefulness of the subject-predicate overlapping form as a composition technique Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 39 1991年 MEMORY FOR SURFACE FORM OF A SENTENCE - EFFECT OF SURFACE DISTANCE ON PRIMING M ISHIDA JAPANESE PSYCHOLOGICAL RESEARCH 31(1) 37-42 1989年 連接文の理解に関する研究の展望 広島大学教育学部紀要 36 1987年 A review of studies on comprehension of successive sentences. Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 36 1987年 文の理解におよぼす語順の効果 広島大学教育学部紀要 35 1986年 Effect of word order on comprehension of a single sentence. Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 35 1986年 作文の表現と理解に関する研究-作文の構造的特徴と読み手の評価との関係-(共著) 広島大学教育学部紀要 34 1985年 Production and comprehension processes of compositions : The relationships between the structural characteristics of the compositions and the readers' evaluation of the composition. Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University 34 1985年 文章記憶をめぐる最近の諸問題(共著) 心理学評論 27(2) 1984年 Some issues in recent studies on sentence memory. Japanese Psychological Review 27(2) 1984年 文の表現形態の記憶におよぼす方向づけ課題の効果 石田 潤 心理学研究 54(2) 108-114 1983年 The effects of orienting task on memory of surface form of sentences The Japanese Journal of Psychology 54(2) 1983年 文章理解における要約作業の機能(共著) 教育心理学研究 30(4) 1982年 文章の読解に及ぼす要約作業の効果(共著) 教育心理学研究 29(2) 1981年 認知心理学者教育を語る(共著) 北大路書房 1 書籍等出版物 9 スーパーエッセンス 心理学 北大路書房 2004年 道徳教育の課題と展開(共著) 神戸商科大学経済研究所 2003年 21世紀を拓く教育の方法・技術(共著) 協同出版 2001年 文の読みやすさと文表現形式との関係-語順,統語構造,および代用形使用に関する検討- 神戸商科大学経済研究所 1999年 認知心理学からみた授業過程の理解(共著) 北大路書房 1999年 もっとみる 所属学協会 4 関西心理学会 中国四国心理学会 日本教育心理学会 日本心理学会 共同研究・競争的資金等の研究課題 2 文章の表現と理解に関する研究 Study on Expression and Comprehension of Sentences