Researcher List Ayako Matsui Ayako Matsui (松井 彩子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format 「List of Teachers」format Profile Information AffiliationAssistant Professor, Faculty of Business Administration Department of Business Administration, Musashino UniversityDegreePh.D. in Commerce and Management(Mar, 2021, Hitotsubashi University)Master of International Business(Mar, 2017, Rikkyo University)Program Grande Ecole Grade De Master(Jan, 2017, NEOMA Business School)J-GLOBAL ID202101018208580833researchmap Member IDR000019558 Research Interests 3 Marketing Management Commerce Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Research History 5 Apr, 2022 - Present Assistant Professor, Faculty of Economics Department of Business Administration, Musashino University Apr, 2020 - Present Adjunct Lecturer, College of Business, Rikkyo University Sep, 2023 - Mar, 2024 Adjunct Lecturer, Graduate School of Business Administration, Hitotsubashi University Apr, 2022 - Mar, 2024 Adjunct Lecturer, Faculty of Business Administration, Bunkyo University Apr, 2021 - Mar, 2022 Assistant Professor, Faculty of Business Administration, Bunkyo University Education 4 - Mar, 2021 Field of Study: Commerce and Management, Graduate School of Business Administration, Hitotsubashi University - Mar, 2017 Field of Study: International Business, Graduate School of Business, Rikkyo University - Jan, 2017 Field of Study: Marketing, Program Grande Ecole, NEOMA Business School - Mar, 2015 Department of Global Business, College of Business, Rikkyo University Awards 4 Nov, 2023 第21回「助成研究吉田秀雄賞」奨励賞(常勤研究者の部), ソーシャルメディアにおける炎上、購買行動と企業対応に関する理論・実証的研究(共同研究), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 田頭 拓己, 松井 剛, 原 泰史, 松井彩子 Nov, 2020 第18回「助成研究吉田秀雄賞」奨励賞(大学院生の部), 非発言者に着目したSNS上のブランドコミュニケーションメカニズムと対人影響の変化(単独研究), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 松井彩子 Oct, 2020 オーラルセッション2020 / ベストドクトラルペーパー賞, SNS上の他者がユーザー行動に及ぼす影響 ― 非発言者の存在に着目した実験による検証 ―(単著), 日本マーケティング学会 松井彩子 Sep, 2020 第34回論文賞, 大学の経験学習型リーダーシップ教育における学生のリーダーシップ行動尺度の開発と信頼性および妥当性の検討(共著), 日本教育工学会 木村 充, 舘野 泰一, 松井 彩子, 中原 淳 Papers 10 ソーシャルメディアにおける炎上、購買行動と企業対応に関する理論・実証的研究 田頭拓己, 松井剛, 原泰史, 松井彩子 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団助成研究集 2022年度(令和4年)第56次, 75-85, Jun, 2023 Consumer Reactions to Negative Incidents in Sports Sponsorship: Using Tweet Data on the Subject of Corruption at the Tokyo 2020 Olympics Ayako Matsui 42(4) 39-50, Mar, 2023 Peer-reviewedInvited The Impact of Childbirth and Childcare on the Career Path of Female CPAs in Professional Organizations Katsumasa Tanaka, Hiroshi Shuto, Ayako Matsui 9(3) 1-12, Mar, 2023 An Empirical Study on the Influence of Lurkers in Social Media Ayako Matsui Hitotsubashi University,Doctor's Dissertation, Mar, 2021 Peer-reviewed Does the Number of Likes and Views Matter?: An Experimental Study of the Influence of SNS Majority Users Ayako Matsui Japan Marketing Review, 2(1) 30-37, Feb 26, 2021 Peer-reviewed More Misc. 5 SNS 上の他者がユーザー行動に及ぼす影響 ― 非発言者の存在に着目した実験による検証 ― 松井彩子 日本マーケティング学会カンファレンス・プロシーディングス, 9 351-352, Dec 16, 2020 Peer-reviewed SNS における非発言者の重要性―消費者間情報伝達に関するレビューと研究課題― 松井彩子 日本マーケティング学会カンファレンス・プロシーディングス, 8 362-368, Nov 26, 2019 Peer-reviewed リーダーシップ教育における自己評価・他己評価のズレが学習に及ぼす影響 過大評価者から適正評価者への変化に着目して 舘野泰一, 松井彩子, 木村充 日本教育工学会, 第34回全国大会講演論文集 95-96, Sep, 2018 Peer-reviewed リーダーシップ教育における学生のリーダーシップ行動尺度の開発 木村充, 舘野泰一, 松井彩子, 中原淳 日本教育工学会, 第34回全国大会講演論文集 693-694, Sep, 2018 Peer-reviewed 大学におけるリーダーシップ教育の実践と評価に関する研究 -立教大学経営学部 BLP の教育評価の試み- 舘野泰一, 松井彩子, 木村充 日本教育工学会, 第33回全国大会講演論文集 369-370, Sep, 2017 Peer-reviewed Presentations 16 Does AI Recommendation promote purchase behavior? The Sense of Objective Customization Tetsuya Aoki, Ayako Matsui Journal of Management Studies Publication Workshop, May 26, 2024 Gender Diversity and Work-Life Balance Among Japan’s Certified Public Accountants During COVID-19 Hiroshi Shuto, Katsumasa Tanaka, Ayako Matsui 46th Annual Congress of the European Accounting Association, Bucharest, Romania., May 17, 2024 Twitter上の消費者間コミュニケーションがもたらす購買行動への影響の検討 ー映画産業を対象としてー 松井彩子 日本商業学会関東部会7月研究会,慶應義塾大学(東京), Jul 29, 2023 東京五輪を題材としたイベントの炎上 とその波及効果の検討 松井彩子, 原泰史, 田頭拓己 日本商業学会第12回全国研究報告会,武庫川女子大学(兵庫), Dec 18, 2022 炎上するイベントへのスポンサーシップがブランドに及ぼす影響 松井彩子 日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会,慶應義塾大学(東京), Dec 11, 2022 More Professional Memberships 4 日本マーケティングサイエンス学会 Japan Society of Marketing and Distribution Japan Marketing Academy Academy of Marketing Science Research Projects 3 消費者はプラットフォームに従う 助成研究2023年度第57次(常勤研究者の部), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2023 - Mar, 2024 青木哲也, 松井彩子 ソーシャルメディアにおける炎上、購買行動と企業対応に関する理論・実証的研究 助成研究2021年度第55次(常勤研究者の部), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2021 - Mar, 2023 田頭拓己, 松井剛, 原泰史, 松井彩子 非発言者に着目したSNS上のブランドコミュニケーションメカニズムと対人影響の変化 助成研究2019年度第53次(大学院生の部), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2019 - Mar, 2020 松井彩子
Ayako Matsui (松井 彩子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format 「List of Teachers」format Profile Information AffiliationAssistant Professor, Faculty of Business Administration Department of Business Administration, Musashino UniversityDegreePh.D. in Commerce and Management(Mar, 2021, Hitotsubashi University)Master of International Business(Mar, 2017, Rikkyo University)Program Grande Ecole Grade De Master(Jan, 2017, NEOMA Business School)J-GLOBAL ID202101018208580833researchmap Member IDR000019558 Research Interests 3 Marketing Management Commerce Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Research History 5 Apr, 2022 - Present Assistant Professor, Faculty of Economics Department of Business Administration, Musashino University Apr, 2020 - Present Adjunct Lecturer, College of Business, Rikkyo University Sep, 2023 - Mar, 2024 Adjunct Lecturer, Graduate School of Business Administration, Hitotsubashi University Apr, 2022 - Mar, 2024 Adjunct Lecturer, Faculty of Business Administration, Bunkyo University Apr, 2021 - Mar, 2022 Assistant Professor, Faculty of Business Administration, Bunkyo University Education 4 - Mar, 2021 Field of Study: Commerce and Management, Graduate School of Business Administration, Hitotsubashi University - Mar, 2017 Field of Study: International Business, Graduate School of Business, Rikkyo University - Jan, 2017 Field of Study: Marketing, Program Grande Ecole, NEOMA Business School - Mar, 2015 Department of Global Business, College of Business, Rikkyo University Awards 4 Nov, 2023 第21回「助成研究吉田秀雄賞」奨励賞(常勤研究者の部), ソーシャルメディアにおける炎上、購買行動と企業対応に関する理論・実証的研究(共同研究), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 田頭 拓己, 松井 剛, 原 泰史, 松井彩子 Nov, 2020 第18回「助成研究吉田秀雄賞」奨励賞(大学院生の部), 非発言者に着目したSNS上のブランドコミュニケーションメカニズムと対人影響の変化(単独研究), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 松井彩子 Oct, 2020 オーラルセッション2020 / ベストドクトラルペーパー賞, SNS上の他者がユーザー行動に及ぼす影響 ― 非発言者の存在に着目した実験による検証 ―(単著), 日本マーケティング学会 松井彩子 Sep, 2020 第34回論文賞, 大学の経験学習型リーダーシップ教育における学生のリーダーシップ行動尺度の開発と信頼性および妥当性の検討(共著), 日本教育工学会 木村 充, 舘野 泰一, 松井 彩子, 中原 淳 Papers 10 ソーシャルメディアにおける炎上、購買行動と企業対応に関する理論・実証的研究 田頭拓己, 松井剛, 原泰史, 松井彩子 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団助成研究集 2022年度(令和4年)第56次, 75-85, Jun, 2023 Consumer Reactions to Negative Incidents in Sports Sponsorship: Using Tweet Data on the Subject of Corruption at the Tokyo 2020 Olympics Ayako Matsui 42(4) 39-50, Mar, 2023 Peer-reviewedInvited The Impact of Childbirth and Childcare on the Career Path of Female CPAs in Professional Organizations Katsumasa Tanaka, Hiroshi Shuto, Ayako Matsui 9(3) 1-12, Mar, 2023 An Empirical Study on the Influence of Lurkers in Social Media Ayako Matsui Hitotsubashi University,Doctor's Dissertation, Mar, 2021 Peer-reviewed Does the Number of Likes and Views Matter?: An Experimental Study of the Influence of SNS Majority Users Ayako Matsui Japan Marketing Review, 2(1) 30-37, Feb 26, 2021 Peer-reviewed More Misc. 5 SNS 上の他者がユーザー行動に及ぼす影響 ― 非発言者の存在に着目した実験による検証 ― 松井彩子 日本マーケティング学会カンファレンス・プロシーディングス, 9 351-352, Dec 16, 2020 Peer-reviewed SNS における非発言者の重要性―消費者間情報伝達に関するレビューと研究課題― 松井彩子 日本マーケティング学会カンファレンス・プロシーディングス, 8 362-368, Nov 26, 2019 Peer-reviewed リーダーシップ教育における自己評価・他己評価のズレが学習に及ぼす影響 過大評価者から適正評価者への変化に着目して 舘野泰一, 松井彩子, 木村充 日本教育工学会, 第34回全国大会講演論文集 95-96, Sep, 2018 Peer-reviewed リーダーシップ教育における学生のリーダーシップ行動尺度の開発 木村充, 舘野泰一, 松井彩子, 中原淳 日本教育工学会, 第34回全国大会講演論文集 693-694, Sep, 2018 Peer-reviewed 大学におけるリーダーシップ教育の実践と評価に関する研究 -立教大学経営学部 BLP の教育評価の試み- 舘野泰一, 松井彩子, 木村充 日本教育工学会, 第33回全国大会講演論文集 369-370, Sep, 2017 Peer-reviewed Presentations 16 Does AI Recommendation promote purchase behavior? The Sense of Objective Customization Tetsuya Aoki, Ayako Matsui Journal of Management Studies Publication Workshop, May 26, 2024 Gender Diversity and Work-Life Balance Among Japan’s Certified Public Accountants During COVID-19 Hiroshi Shuto, Katsumasa Tanaka, Ayako Matsui 46th Annual Congress of the European Accounting Association, Bucharest, Romania., May 17, 2024 Twitter上の消費者間コミュニケーションがもたらす購買行動への影響の検討 ー映画産業を対象としてー 松井彩子 日本商業学会関東部会7月研究会,慶應義塾大学(東京), Jul 29, 2023 東京五輪を題材としたイベントの炎上 とその波及効果の検討 松井彩子, 原泰史, 田頭拓己 日本商業学会第12回全国研究報告会,武庫川女子大学(兵庫), Dec 18, 2022 炎上するイベントへのスポンサーシップがブランドに及ぼす影響 松井彩子 日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会,慶應義塾大学(東京), Dec 11, 2022 More Professional Memberships 4 日本マーケティングサイエンス学会 Japan Society of Marketing and Distribution Japan Marketing Academy Academy of Marketing Science Research Projects 3 消費者はプラットフォームに従う 助成研究2023年度第57次(常勤研究者の部), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2023 - Mar, 2024 青木哲也, 松井彩子 ソーシャルメディアにおける炎上、購買行動と企業対応に関する理論・実証的研究 助成研究2021年度第55次(常勤研究者の部), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2021 - Mar, 2023 田頭拓己, 松井剛, 原泰史, 松井彩子 非発言者に着目したSNS上のブランドコミュニケーションメカニズムと対人影響の変化 助成研究2019年度第53次(大学院生の部), 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2019 - Mar, 2020 松井彩子