研究者業績

間中 和歌江

マナカ ワカエ  (Manaka Wakae)

基本情報

所属
武蔵野大学 人間科学部 (教養教育) 准教授

J-GLOBAL ID
200901010820226694
researchmap会員ID
5000080447

経歴

 9

学歴

 1

論文

 13
  • The Basis 武蔵野大学教養教育部会リサーチセンター紀要(9) 279-286 2019年3月  
  • 間中 和歌江
    The Basis 武蔵野大学教養教育リサーチセンター紀要 (7) 39-45 2017年3月  
  • 間中 和歌江
    リメディアル教育研究 5(1) 21-27 2010年3月  査読有り
    Using an English grammar book and a dictionary effectively is indispensable for college English learners. But most remedial students don't have this skill. This prevents them from learning English by themselves and learning at collage English classes. But learning this skill becomes too boring for them when college teachers use the same approach as these students have already taken them at junior high schools or high schools. Therefore to make learning this skill effective and interesting for them, the author requested a junior high school to hold an extra-curricular class in which the remedial students could teach basic English grammar. Through this arrangement, the college remedial students tried to learn more eagerly because they didn't want to get embarrassed in front of the junior high school students. As a result, they managed to acquire the basic English skills of how to use an English grammar book and a dictionary. They are now ready to study English by themselves with less help.
  • リメディアル教育研究2007 2(1) 2007年  

MISC

 8

書籍等出版物

 4
  • 小田隆治, 杉原真晃 (担当:分担執筆, 範囲:06「プロブレム解決で自信を持たせる大学リメディアル英語授業」89頁~100頁)
    ナカニシヤ出版 2012年11月
  • 松本美奈, 橋本勝, 清水亮 (担当:分担執筆, 範囲:全入時代の学生に基礎英語力をつける 98頁~108頁)
    ナカニシヤ出版 2009年2月
  • 根岸雅史監修, 高山芳樹, 田辺博史, 和田朋子, 間中和歌江 (担当:分担執筆, 範囲:Lesson 7,10,12,13,16,19 step-up reading 1)
    旺文社 2009年1月
  • 越智道雄監修 (担当:分担執筆, 範囲:第8章「アメリカン・ヒストリーX」アメリカ社会の人種問題にかかわる社会環境について 153頁~173頁)
    鳳書房 2008年9月 (ISBN: 9784902455151)

講演・口頭発表等

 24

担当経験のある科目(授業)

 4

Works(作品等)

 1

共同研究・競争的資金等の研究課題

 2

社会貢献活動

 4

メディア報道

 1