Researcher Search Results Haruka KOZUKA Haruka KOZUKA (河塚 悠) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegree修士(商学)(慶應義塾大学)博士(商学)(慶應義塾大学)Researcher number40847498J-GLOBAL ID201901012252994100researchmap Member IDB000353807External linkhttps://sites.google.com/site/harukakozuka/ Research Interests 4 マーケティング・リサーチ Consumer Behavior Package Design Sensory Marketing Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Marketing Research History 5 Apr, 2022 - Present Associate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei University Oct, 2024 - Mar, 2025 Faculty of Economics, University of Toyama Apr, 2021 - Mar, 2022 Faculty of Economics Department of Business Administration, University of Toyama Apr, 2021 - Mar, 2022 Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei University Apr, 2019 - Mar, 2021 Faculty of Economics Department of Business Administration, University of Toyama Education 3 Apr, 2016 - Mar, 2019 Graducate School of Business & Commerce, Keio University Apr, 2014 - Mar, 2016 Business & Commerce Master Program, Keio University Apr, 2010 - Mar, 2014 Faculty of Business & Commerce, Keio University Committee Memberships 1 Apr, 2021 - Mar, 2022 幹事, 日本消費者行動研究学会 Awards 6 Nov, 2019 第17回「助成研究吉田秀雄賞」大学院生の部 奨励賞, パッケージ・デザインが消費者の製品購買後の行動に及ぼす影響~食品の提供量と提供形態の異なるパッケージから消費者はどのように摂食するのか?~, 公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団 河塚 悠 Oct, 2019 日本マーケティング・ジャーナル2019 奨励賞, 製品リニューアルにおけるパッケージ・デザイン変更の効果, 日本マーケティング学会 河塚 悠 Dec, 2017 審査員特別賞, 製品パッケージの違いが購買数量選択に及ぼす影響の評価, 日本マーケティング・サイエンス学会 第102回研究大会 若手研究者セッション 河塚 悠 Jan, 2017 First Prize Kozuka Haruka Nov, 2015 First Prize, Japan Association for Consumer Studies JACS-IBM Proposal Award Kozuka Haruka More Papers 12 パッケージサイズが摂食抑制者の摂食に及ぼす影響 ― パッケージの摂食抑制効果に着目して ― Discussion Paper Series(Faculty of Economics SEIKEI University), 172 1-11, Jul, 2024 Lead author パッケージによる製品の提供形態の違いが消費者の摂食行動に及ぼす影響 Discussion paper Series(Faculty of Economics SEIKEI University), 164 1-28, Dec, 2021 Lead author Identifying The Characteristics of Consumer Innovators Based on Behavioral Patterns: Product Choice and Channel Usage Style Haruka KOZUKA 66(1・2・3) 213-243, Dec, 2020 Lead author Measuring Brand's Core Image by Understanding the Characteristics of Users : Comparing Two University Brand Images by Recursive Calculation The Japanese journal of behaviormetrics, 47(1) 1-12, Mar, 2020 Peer-reviewed Attachment パッケージ・デザインに対する消費者の反応についての研究 河塚 悠 慶應義塾大学大学院 商学研究科, 1-197, Jan 21, 2020 Peer-reviewedLead author More Misc. 4 パッケージ・デザインが消費者の製品購買後の行動に及ぼす影響~食品の提供量と提供形態の異なるパッケージから消費者はどのように摂食するのか?~ 河塚 悠 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 助成研究集・要旨 2018年度(平成30年), 117-128, Jun, 2019 Attachment 世界にインパクトを与える研究とは?-2018 Global Marketing Conferenceに参加して- 河塚 悠 AD STUDIES, 65 44-45, Oct, 2018 パッケージの効果測定―リニューアルとライン拡張のコンテクストに着目して- 河塚 悠 野村総合研究所 マーケティング分析コンテスト2016 優秀作品, 1-30, Jan, 2017 OTC医薬品(便秘薬)広告の有用性測定―OTC医薬品で「健康なカラダ」を手に入れる! 河塚 悠 野村総合研究所 マーケティング分析コンテスト2014 最優秀作品, 1-30, Jan, 2015 Presentations 20 The Effect of Package Size on Eating of Restrained Eaters Jun 27, 2024 The effect of package size on restrained eater's consumption Japan Marketing Conference, Oct 29, 2023 心理学領域の理論援用による消費者理解の深化 日本認知心理学会 消費者行動研究部会第2回研究会, Jan 22, 2022 Invited 製品パッケージが消費者の消費行動に及ぼす影響 河塚 悠 日本マーケティングサイエンス学会 第109回研究大会, Jun 12, 2021 パッケージ形態の違いが製品消費に及ぼす影響-消費者の食事制限の実施有無に注目して- 河塚 悠 行動経済学会第13回大会, Nov 9, 2019 Invited Does Food Packaging Make Us Fat? The Mechanism of the Partitioning Paradox Haruka KOZUKA The Association for Consumer Research, Oct 17, 2019 The Effects Of Package Design On Post-purchase Behavior: How Do Package Size And Format Influence on Food Consumption Quantity? Kozuka Haruka 41the Annual ISMS Marketing Science Conference, Jun 22, 2019 パッケージ形態の違いが消費者の製品消費に及ぼす影響-食品の摂食に注目して- 河塚 悠 第58回消費者行動研究コンファレンス, May 12, 2019 パッケージ・サイズが消費者の摂食量に及ぼす影響 河塚 悠 第57回消費者行動研究コンファレンス, Oct 28, 2018 The Effect of Perceived Cost on Package Choice and Purchase Quantity Decisions Kozuka Haruka 40th Annual ISMS Marketing Science Conference,, Jun, 2018 消費者の製品選択と購買個数の決定に関する考察 河塚 悠 第56回消費者行動研究コンファレンス, May 19, 2018 製品パッケージの違いが製品選択と購買個数の意思決定に及ぼす影響 河塚 悠 第55回消費者行動研究コンファレンス※台風接近のため第56回消費者行動研究コンファレンス代替措置報告にて報告, Oct 22, 2017 製品パッケージの違いが購買数量選択に及ぼす影響の評価 河塚 悠 日本マーケティング・サイエンス学会 第101回研究大会(若手研究者セッション), Jun 17, 2017 How Package Renewal Change Consumer Product Ourchase Kozuka Haruka 39th Annual ISMS Marketing Science Conference, Jun, 2017 ビッグデータを活用した消費者行動分析:NRI(野村総合研究所)データコンテスト優秀事例に基づいて 河塚 悠 第54回消費者行動研究コンファレンス, May 21, 2017 パッケージ・デザインの変更が消費者の製品購買に及ぼす影響の評価 河塚 悠 第54回消費者行動研究コンファレンス, May 21, 2017 リンクアルゴリズムを応用した”早慶らしさ”の数量化 河塚 悠, 河股久司, 里村卓也, 守口 剛, 白井康之 日本マーケティング・サイエンス学会第100回研究大会, Nov 27, 2016 The Effect of Consumer Emotion on Volume Judgement and Purchase Intention Kozuka Haruka International Congress of Psychology, Jul, 2016 The Effect of Consumer Emotion on Volume Judgment and Purchase Intention Kozuka Haruka 38th Annual ISMS Marketing Science Conference, Jun, 2016 消費者の気分が製品の容量判断に与える影響 河塚 悠 第51回消費者行動研究コンファレンス, Nov 7, 2015 1 Teaching Experience 8 専門ゼミナール (富山大学 経済学部) 入門ゼミナール (富山大学 経済学部) 流通論 (富山大学 経済学部) 国際マーケティング論 (富山大学 経済学部) Advertising and Markets (Seikei University) More Professional Memberships 4 Japan Marketing Academy JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION JAPAN INSTITUTE OF MARKETING SCIENCE JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES Research Projects 3 パッケージがどのように消費行動に影響を及ぼすのか:ダイエットの視点からの実証研究 科学研究費助成事業 若手研究, 日本学術振興会, Apr, 2020 - Mar, 2023 河塚 悠 パッケージ・デザインが消費者の製品購買後の行動に及ぼす影響 平成30年度(第52次)吉田秀雄記念事業財団 研究助成(大学院生の部), 公益財団法人 吉田英雄記念事業財団, Apr, 2018 - Mar, 2019 河塚 悠 Does Food Packaging Make Us Fat?:The Mechanism of the Partitioning Paradox 2018年度 JACS国際学会派遣助成, 日本消費者行動研究学会
Haruka KOZUKA (河塚 悠) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegree修士(商学)(慶應義塾大学)博士(商学)(慶應義塾大学)Researcher number40847498J-GLOBAL ID201901012252994100researchmap Member IDB000353807External linkhttps://sites.google.com/site/harukakozuka/ Research Interests 4 マーケティング・リサーチ Consumer Behavior Package Design Sensory Marketing Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Marketing Research History 5 Apr, 2022 - Present Associate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei University Oct, 2024 - Mar, 2025 Faculty of Economics, University of Toyama Apr, 2021 - Mar, 2022 Faculty of Economics Department of Business Administration, University of Toyama Apr, 2021 - Mar, 2022 Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei University Apr, 2019 - Mar, 2021 Faculty of Economics Department of Business Administration, University of Toyama Education 3 Apr, 2016 - Mar, 2019 Graducate School of Business & Commerce, Keio University Apr, 2014 - Mar, 2016 Business & Commerce Master Program, Keio University Apr, 2010 - Mar, 2014 Faculty of Business & Commerce, Keio University Committee Memberships 1 Apr, 2021 - Mar, 2022 幹事, 日本消費者行動研究学会 Awards 6 Nov, 2019 第17回「助成研究吉田秀雄賞」大学院生の部 奨励賞, パッケージ・デザインが消費者の製品購買後の行動に及ぼす影響~食品の提供量と提供形態の異なるパッケージから消費者はどのように摂食するのか?~, 公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団 河塚 悠 Oct, 2019 日本マーケティング・ジャーナル2019 奨励賞, 製品リニューアルにおけるパッケージ・デザイン変更の効果, 日本マーケティング学会 河塚 悠 Dec, 2017 審査員特別賞, 製品パッケージの違いが購買数量選択に及ぼす影響の評価, 日本マーケティング・サイエンス学会 第102回研究大会 若手研究者セッション 河塚 悠 Jan, 2017 First Prize Kozuka Haruka Nov, 2015 First Prize, Japan Association for Consumer Studies JACS-IBM Proposal Award Kozuka Haruka More Papers 12 パッケージサイズが摂食抑制者の摂食に及ぼす影響 ― パッケージの摂食抑制効果に着目して ― Discussion Paper Series(Faculty of Economics SEIKEI University), 172 1-11, Jul, 2024 Lead author パッケージによる製品の提供形態の違いが消費者の摂食行動に及ぼす影響 Discussion paper Series(Faculty of Economics SEIKEI University), 164 1-28, Dec, 2021 Lead author Identifying The Characteristics of Consumer Innovators Based on Behavioral Patterns: Product Choice and Channel Usage Style Haruka KOZUKA 66(1・2・3) 213-243, Dec, 2020 Lead author Measuring Brand's Core Image by Understanding the Characteristics of Users : Comparing Two University Brand Images by Recursive Calculation The Japanese journal of behaviormetrics, 47(1) 1-12, Mar, 2020 Peer-reviewed Attachment パッケージ・デザインに対する消費者の反応についての研究 河塚 悠 慶應義塾大学大学院 商学研究科, 1-197, Jan 21, 2020 Peer-reviewedLead author More Misc. 4 パッケージ・デザインが消費者の製品購買後の行動に及ぼす影響~食品の提供量と提供形態の異なるパッケージから消費者はどのように摂食するのか?~ 河塚 悠 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 助成研究集・要旨 2018年度(平成30年), 117-128, Jun, 2019 Attachment 世界にインパクトを与える研究とは?-2018 Global Marketing Conferenceに参加して- 河塚 悠 AD STUDIES, 65 44-45, Oct, 2018 パッケージの効果測定―リニューアルとライン拡張のコンテクストに着目して- 河塚 悠 野村総合研究所 マーケティング分析コンテスト2016 優秀作品, 1-30, Jan, 2017 OTC医薬品(便秘薬)広告の有用性測定―OTC医薬品で「健康なカラダ」を手に入れる! 河塚 悠 野村総合研究所 マーケティング分析コンテスト2014 最優秀作品, 1-30, Jan, 2015 Presentations 20 The Effect of Package Size on Eating of Restrained Eaters Jun 27, 2024 The effect of package size on restrained eater's consumption Japan Marketing Conference, Oct 29, 2023 心理学領域の理論援用による消費者理解の深化 日本認知心理学会 消費者行動研究部会第2回研究会, Jan 22, 2022 Invited 製品パッケージが消費者の消費行動に及ぼす影響 河塚 悠 日本マーケティングサイエンス学会 第109回研究大会, Jun 12, 2021 パッケージ形態の違いが製品消費に及ぼす影響-消費者の食事制限の実施有無に注目して- 河塚 悠 行動経済学会第13回大会, Nov 9, 2019 Invited Does Food Packaging Make Us Fat? The Mechanism of the Partitioning Paradox Haruka KOZUKA The Association for Consumer Research, Oct 17, 2019 The Effects Of Package Design On Post-purchase Behavior: How Do Package Size And Format Influence on Food Consumption Quantity? Kozuka Haruka 41the Annual ISMS Marketing Science Conference, Jun 22, 2019 パッケージ形態の違いが消費者の製品消費に及ぼす影響-食品の摂食に注目して- 河塚 悠 第58回消費者行動研究コンファレンス, May 12, 2019 パッケージ・サイズが消費者の摂食量に及ぼす影響 河塚 悠 第57回消費者行動研究コンファレンス, Oct 28, 2018 The Effect of Perceived Cost on Package Choice and Purchase Quantity Decisions Kozuka Haruka 40th Annual ISMS Marketing Science Conference,, Jun, 2018 消費者の製品選択と購買個数の決定に関する考察 河塚 悠 第56回消費者行動研究コンファレンス, May 19, 2018 製品パッケージの違いが製品選択と購買個数の意思決定に及ぼす影響 河塚 悠 第55回消費者行動研究コンファレンス※台風接近のため第56回消費者行動研究コンファレンス代替措置報告にて報告, Oct 22, 2017 製品パッケージの違いが購買数量選択に及ぼす影響の評価 河塚 悠 日本マーケティング・サイエンス学会 第101回研究大会(若手研究者セッション), Jun 17, 2017 How Package Renewal Change Consumer Product Ourchase Kozuka Haruka 39th Annual ISMS Marketing Science Conference, Jun, 2017 ビッグデータを活用した消費者行動分析:NRI(野村総合研究所)データコンテスト優秀事例に基づいて 河塚 悠 第54回消費者行動研究コンファレンス, May 21, 2017 パッケージ・デザインの変更が消費者の製品購買に及ぼす影響の評価 河塚 悠 第54回消費者行動研究コンファレンス, May 21, 2017 リンクアルゴリズムを応用した”早慶らしさ”の数量化 河塚 悠, 河股久司, 里村卓也, 守口 剛, 白井康之 日本マーケティング・サイエンス学会第100回研究大会, Nov 27, 2016 The Effect of Consumer Emotion on Volume Judgement and Purchase Intention Kozuka Haruka International Congress of Psychology, Jul, 2016 The Effect of Consumer Emotion on Volume Judgment and Purchase Intention Kozuka Haruka 38th Annual ISMS Marketing Science Conference, Jun, 2016 消費者の気分が製品の容量判断に与える影響 河塚 悠 第51回消費者行動研究コンファレンス, Nov 7, 2015 1 Teaching Experience 8 専門ゼミナール (富山大学 経済学部) 入門ゼミナール (富山大学 経済学部) 流通論 (富山大学 経済学部) 国際マーケティング論 (富山大学 経済学部) Advertising and Markets (Seikei University) More Professional Memberships 4 Japan Marketing Academy JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION JAPAN INSTITUTE OF MARKETING SCIENCE JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES Research Projects 3 パッケージがどのように消費行動に影響を及ぼすのか:ダイエットの視点からの実証研究 科学研究費助成事業 若手研究, 日本学術振興会, Apr, 2020 - Mar, 2023 河塚 悠 パッケージ・デザインが消費者の製品購買後の行動に及ぼす影響 平成30年度(第52次)吉田秀雄記念事業財団 研究助成(大学院生の部), 公益財団法人 吉田英雄記念事業財団, Apr, 2018 - Mar, 2019 河塚 悠 Does Food Packaging Make Us Fat?:The Mechanism of the Partitioning Paradox 2018年度 JACS国際学会派遣助成, 日本消費者行動研究学会
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