研究者業績

桑名 杏奈

クワナ アンナ  (Anna Kuwana)

基本情報

所属
和洋女子大学 全学教育センター 准教授
学位
博士(理学)(お茶の水女子大学)

研究者番号
00624628
J-GLOBAL ID
201301055129273097
researchmap会員ID
7000006558

委員歴

 2

論文

 46

MISC

 21
  • Haruo Kobayashi, Anna Kuwana
    Impact 2022(3) 9-11 2022年6月30日  
    Electronic circuits form the basis of much of the technology we use today. Professor Haruo Kobayashi and Assistant Professor Anna Kuwana, Division of Electronics and Informatics, Gunma University, Japan, are utilising classical mathematics, including theorems such as number theory and control theory in their design of circuits that contain elements of analogue signalling. Analogue circuit planning is regarded as an art as these circuits are typically designed based on mature designers' intuition and experiences in a process that is less systematic for coming up with new architectures and more designing than digital circuit design and Kobayashi and Kuwana firmly believe that 'beautiful' mathematics can facilitate truly great circuit design. Additional mathematics techniques employed by Kobayashi and the team are statistics, coding theory, modulation and signal processing algorithms and pairing pure mathematics theorems with electrical engineering is a key feature of the researchers' work. The team utilises theoretical analysis and simulations such as the circuit simulator (SPICE) and system simulator (MATLAB) to test its work and collaborates with semiconductor companies and electronic measurement instrument companies in Japan for smart circuit design and effective circuit testing. So far, results include that using SAR ADC configurations with Fibonacci sequence weights can improve the speeds and reliability of the SAR ADC. Also several new DAC architecutures and waveform sampling methods are derived based on mathematics.
  • 小林春夫, 桑名杏奈
    和算ジャーナル 5 60-65 2021年6月  
  • 山本 颯馬, Isam Ebisawa Kuswan, 阿部 優大, 井田 貴士, 柴崎 有祈子, 築地 伸和, 鈴木 彰, 轟 祐吉, 柿木 利彦, 小野 信任, 三浦 一広, 桑名 杏奈, 小林 春夫
    電気学会研究会資料. ECT = The papers of technical meeting on electronic circuits, IEE Japan 2019(101) 61-67 2019年12月19日  
  • 細野 貴司, 平野 繭, 井田 貴士, 串田 弥音, 柴崎 有祈子, 築地 伸和, 諸島 洋一, 原川 弘道, 及川 武士, 桑名 杏奈, 小林 春夫
    電気学会研究会資料. ECT = The papers of technical meeting on electronic circuits, IEE Japan 2019(101) 69-74 2019年12月19日  
  • Jun-ichi Matsuda, Anna Kuwana, Jun-ya Kojima, Nobukazu Tsukiji, Haruo Kobayashi
    2018 14TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOLID-STATE AND INTEGRATED CIRCUIT TECHNOLOGY (ICSICT) 679-681 2018年  査読有り
    This paper describes wide SOA and high reliability 035 gm CMOS compatible 60-100 V dual RESURF LDMOS transistors with low switching loss and low specific on-resistance for automotive applications. TCAD simulations verified that the proposed devices have sufficiently weak drain current expansion resulting in wide SOA, and low electric fields near the gate-side drift region edge leading to high reliability for hot carriers. R-on,R-sp vs. BVDs characteristics for the proposed devices are at the state-of-the-art level (R-on,R-sp/BVDS: 78 m Omega.mm(2)/89 V for a rated voltage of 60 V and 150 m Omega.mm(2)/133 V for a rated voltage of 100 V). Furthermore, the FOM (R(on,sp)xQ(g)) value of the proposed device for a rated voltage of 100 V is 159m Omega.nC, which is about 60 % lower than that of a conventional device.
  • 山口健二, 桑名杏奈, 浅本紀子
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 7 48-52 2017年  
  • 廣田知子, 桑名杏奈, 浅本紀子
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 7 81-85 2017年  
  • 廣田知子, 笹倉理子, 桑名杏奈, 浅本紀子
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 6 70-75 2016年  
  • 桑名杏奈, 廣田知子, 當間亜紀子, 松野翔太, 笹倉理子, 山口健二, 浅本紀子
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 6 53-62 2016年  
  • 池田佳奈子, 當間亜紀子, 桑名杏奈
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 4 50-53 2014年  
  • 笹倉理子, 桑名杏奈, 浅本紀子
    日本ムードル協会全国大会発表論文集 48-53 2014年  
  • 笹倉理子, 桑名杏奈, 池田佳奈子, 袁雪, 柿木彩香, 新保茜, 浅本紀子
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 3 54-65 2013年  
  • 池田佳奈子, 桑名杏奈
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 3 90-95 2013年  
  • 桑名杏奈, 長谷川直子, 小田隆史, 水野勲
    情報知識学会誌 23(2) 161-165 2013年  
    防災シミュレーション教材開発に向けての取組みを紹介する。震災時にはしばしば複合的な災害が発生し、しかも日常とは異なる判断・行動がさらなる問題を発生させてしまう。震災時における諸現象のつながりを理解するための教材が開発できれば、震災に対して日ごろから行っておく「思考実験」として、さまざまな状況に対応できる事前準備となりうると思われる。
  • 當間亜紀子, 池田佳奈子, 桑名杏奈
    情報知識学会誌 23(2) 253-258 2013年  
    テーマ「情報教育」「情報リテラシー」として、お茶の水女子大学附属図書館にあるラーニング・コモンズ(コンピュータ等を使える自習スペース)における学生支援の取り組みの紹介と実践報告を行う。ラーニング・コモンズには大学院生が支援者(ラーニング・アドバイザ)として常駐している。筆頭著者はラーニング・アドバイザを2年務め、現在はラーニング・コモンズの機器の管理をする情報基盤センターにて勤務している。利用者、支援者(ラーニング・アドバイザ)、管理者(情報基盤センター職員)を順に経験してきたそれぞれの視点から、ラーニング・コモンズにおける情報教育支援について実体験・実例を交えながら報告する。
  • 池田佳奈子, 桑名杏奈
    情報知識学会誌 23(2) 172-178 2013年  
    テーマ「情報共有」「情報や知識の構造/蓄積/分類/検索」に関連して、LMS利用の一例を紹介する。「お茶の水女子大学Moodle」は、主に講義を担当する教員に、講義資料の配布、出欠確認、レポート提出などの目的で利用されている。本稿では、30人程のスタッフ間の情報共有を目的とした、Moodle利用の一例を紹介する。教育・学習の支援という本来の目的とは異なった授業外の場面における、情報の共有・蓄積・検索という点でのLMS利用の可能性、またその問題点、対応策を延べる。
  • 水野勲, 長谷川直子, 小田隆史, 桑名杏奈
    お茶の水地理 52 11-20. 2013年  
  • 桑名杏奈, 池田佳奈子
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 2 77-80 2012年  
  • 桑名杏奈
    お茶の水女子大学教育機構紀要『高等教育と学生支援』 1 56-58 2011年  

書籍等出版物

 5

講演・口頭発表等

 136

担当経験のある科目(授業)

 15

共同研究・競争的資金等の研究課題

 7

学術貢献活動

 1

社会貢献活動

 5