Researcher List Ichiro Furukawa Ichiro Furukawa (古川 一郎) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format 「List of Teachers」format Profile Information AffiliationFaculty of Economics Department of Business Administration, Musashino UniversityDegree経営学修士(東京大学)博士(商学)(Jul, 2019, 一橋大学)Researcher number60209161J-GLOBAL ID200901010711998113researchmap Member ID1000030345 Research Interests 1 Marketing Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Research History 8 Apr, 2019 - Present Musashino University Apr, 2018 - Mar, 2019 Faculty of Economics, Musashino University Apr, 2000 - Mar, 2018 Professor, Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management Apr, 1995 - Mar, 2000 Faculty of Commerce and Management, Hitotsubashi University Apr, 1998 - Mar, 1999 研究員, カリフォルニア大学, カリフォルニア大学ハーススクール客員研究員 More Education 2 - Mar, 1988 Graduate School, Division of Economics, The University of Tokyo - Mar, 1979 Faculty of Economics, The University of Tokyo Committee Memberships 5 Apr, 2023 - Present Fellow, Japan Marketing Association Apr, 2021 - Present 日本マーケティング学会副会長 Apr, 2019 - Mar, 2021 会長, 日本マーケティング学会 Apr, 2015 - Mar, 2019 マーケティングジャーナル編集長, 日本マーケティング学会 Apr, 2012 - Mar, 2019 副会長, 日本マーケティング学会 Awards 1 Oct, 2019 JMAC Book of the Year 2019, Japan Marketing Academy Papers 37 製品の正当性のダイナミクスー古楽を事例として― (共著) 飯島聡太郎, 古川一郎 マーケティングジャーナル, 37(1) 60-79, Jun, 2017 Peer-reviewedInvited EMPIRICAL STUDY OF PERSONAL RELATIONSHIP CLASSIFICATION EFFECT AMONG GROUP-ORIENTED COUNTRIES Ichiro Furukawa Hitotsubashi journal of commerce and management, 50(1) 47-60, Oct, 2016 “Why We Buy What We Do Not Want To Buy? Effect Of Filed Pressure On Willingness To Buy In Face To Face Service Encounter” (jointly worked) Ichiro Furukawa, Chungji Jin, Assarut Nuttapol, Donghu Hahna, Ming-Hung Kao, Zhuomin Shi Journal of Marketing Thought, 1(1) 1-11, Nov, 2014 Peer-reviewed 嫌いだけど買う人たちの研究 古川 一郎 マーケティング・ジャーナル, 33(1) 99-115, Jun, 2013 Peer-reviewed Cognitive discrepancy in Chinese "face": Mian and lian, and their impact on cognition of country-of-origin image Zhuomin Shi, Furukawa Ichiro, Chunji Jin Frontiers of Law in China, 6(2) 163-178, Jun, 2011 Peer-reviewed More Misc. 2 Structure of Field Pressure in the Service Encounter : A Qualitative Approach Assarut Nattapol (209) 47-63, Jul, 2015 Mianzi and consumer behavior in the Chinese market : a literature review Jin Chunji, Furukawa Ichiro, Shi Zhuomin Seijo University economic papers, (188) 159-175, Mar, 2010 Books and Other Publications 29 The 1st step to data analysis (Role: Joint editor) Sep, 2022 (ISBN: 9784502436413) Traps of Marketing Research FURUKAWA Ichiro Dec, 2018 (ISBN: 9784641165366) モノづくり原論 (共著) 常盤文克, 片平秀貴, 古川 一郎 (Role: Joint author) 東洋経済新報社, Jan, 2012 地域活性化のマーケティング (共著) 古川 一郎 (Role: Joint editor) 有斐閣, Dec, 2011 「交流の時」を迎える中越国境地域 (共著) 関満博, 池部亮 (Role: Joint author, 北部湾経済圏の高度成長を支えるマーケティング戦略) 新評論, Apr, 2011 (ISBN: 9784794808677) More Presentations 10 人間関係の類型と面子強度の定量分析 古川 一郎, 飯島聡太郎 マーケティング・サイエンス学会 第95回大会, Jun, 2014, マーケティング・サイエンス学会 欲しくないものをなぜ買うのか? 古川 一郎, 金春姫 マーケティング・サイエンス学会 第90回研究大会, Dec, 2012 Evolution or Devolution? Retail Industry in Japan-Brand Power Perspectives for Last 11 Years 古川 一郎 KDA2012, Korea Distribution Academy, Jun 2, 2012 Invited The Current Status and Issues of B2B Marketing in China, from the Perspective of Japanese SMEs 古川 一郎 2011 Annual Conference of China Marketing Science, Aug 20, 2011 Invited "An Empirical Study on Face Need Effects on Advertising of Luxury" 古川一郎 JMS中国営銷科学、2010 annual conference of Journal of Marketing Science(JMS), Aug 21, 2010 More Teaching Experience 1 マーケティング (武蔵野大学、一橋大学、大阪大学、東北大学) Professional Memberships 3 日本商業学会 日本マーケティング・サイエンス学会 Japan Marketing Academy Research Projects 11 Consumer Behavior in East Asian Markets Apr, 2008 - Present Brand building and corporate philosophy Jan, 1990 - Present Emerging e-Community and Marketing Innovation Jan, 1990 - Present The Pricing Decisions of Japanese Firms : an Empirical perspectives Jan, 1990 - Present 中国消費者の購買行動における不確実性解消プロセスの研究 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2016 - Mar, 2018 More
Ichiro Furukawa (古川 一郎) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format 「List of Teachers」format Profile Information AffiliationFaculty of Economics Department of Business Administration, Musashino UniversityDegree経営学修士(東京大学)博士(商学)(Jul, 2019, 一橋大学)Researcher number60209161J-GLOBAL ID200901010711998113researchmap Member ID1000030345 Research Interests 1 Marketing Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Research History 8 Apr, 2019 - Present Musashino University Apr, 2018 - Mar, 2019 Faculty of Economics, Musashino University Apr, 2000 - Mar, 2018 Professor, Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management Apr, 1995 - Mar, 2000 Faculty of Commerce and Management, Hitotsubashi University Apr, 1998 - Mar, 1999 研究員, カリフォルニア大学, カリフォルニア大学ハーススクール客員研究員 More Education 2 - Mar, 1988 Graduate School, Division of Economics, The University of Tokyo - Mar, 1979 Faculty of Economics, The University of Tokyo Committee Memberships 5 Apr, 2023 - Present Fellow, Japan Marketing Association Apr, 2021 - Present 日本マーケティング学会副会長 Apr, 2019 - Mar, 2021 会長, 日本マーケティング学会 Apr, 2015 - Mar, 2019 マーケティングジャーナル編集長, 日本マーケティング学会 Apr, 2012 - Mar, 2019 副会長, 日本マーケティング学会 Awards 1 Oct, 2019 JMAC Book of the Year 2019, Japan Marketing Academy Papers 37 製品の正当性のダイナミクスー古楽を事例として― (共著) 飯島聡太郎, 古川一郎 マーケティングジャーナル, 37(1) 60-79, Jun, 2017 Peer-reviewedInvited EMPIRICAL STUDY OF PERSONAL RELATIONSHIP CLASSIFICATION EFFECT AMONG GROUP-ORIENTED COUNTRIES Ichiro Furukawa Hitotsubashi journal of commerce and management, 50(1) 47-60, Oct, 2016 “Why We Buy What We Do Not Want To Buy? Effect Of Filed Pressure On Willingness To Buy In Face To Face Service Encounter” (jointly worked) Ichiro Furukawa, Chungji Jin, Assarut Nuttapol, Donghu Hahna, Ming-Hung Kao, Zhuomin Shi Journal of Marketing Thought, 1(1) 1-11, Nov, 2014 Peer-reviewed 嫌いだけど買う人たちの研究 古川 一郎 マーケティング・ジャーナル, 33(1) 99-115, Jun, 2013 Peer-reviewed Cognitive discrepancy in Chinese "face": Mian and lian, and their impact on cognition of country-of-origin image Zhuomin Shi, Furukawa Ichiro, Chunji Jin Frontiers of Law in China, 6(2) 163-178, Jun, 2011 Peer-reviewed More Misc. 2 Structure of Field Pressure in the Service Encounter : A Qualitative Approach Assarut Nattapol (209) 47-63, Jul, 2015 Mianzi and consumer behavior in the Chinese market : a literature review Jin Chunji, Furukawa Ichiro, Shi Zhuomin Seijo University economic papers, (188) 159-175, Mar, 2010 Books and Other Publications 29 The 1st step to data analysis (Role: Joint editor) Sep, 2022 (ISBN: 9784502436413) Traps of Marketing Research FURUKAWA Ichiro Dec, 2018 (ISBN: 9784641165366) モノづくり原論 (共著) 常盤文克, 片平秀貴, 古川 一郎 (Role: Joint author) 東洋経済新報社, Jan, 2012 地域活性化のマーケティング (共著) 古川 一郎 (Role: Joint editor) 有斐閣, Dec, 2011 「交流の時」を迎える中越国境地域 (共著) 関満博, 池部亮 (Role: Joint author, 北部湾経済圏の高度成長を支えるマーケティング戦略) 新評論, Apr, 2011 (ISBN: 9784794808677) More Presentations 10 人間関係の類型と面子強度の定量分析 古川 一郎, 飯島聡太郎 マーケティング・サイエンス学会 第95回大会, Jun, 2014, マーケティング・サイエンス学会 欲しくないものをなぜ買うのか? 古川 一郎, 金春姫 マーケティング・サイエンス学会 第90回研究大会, Dec, 2012 Evolution or Devolution? Retail Industry in Japan-Brand Power Perspectives for Last 11 Years 古川 一郎 KDA2012, Korea Distribution Academy, Jun 2, 2012 Invited The Current Status and Issues of B2B Marketing in China, from the Perspective of Japanese SMEs 古川 一郎 2011 Annual Conference of China Marketing Science, Aug 20, 2011 Invited "An Empirical Study on Face Need Effects on Advertising of Luxury" 古川一郎 JMS中国営銷科学、2010 annual conference of Journal of Marketing Science(JMS), Aug 21, 2010 More Teaching Experience 1 マーケティング (武蔵野大学、一橋大学、大阪大学、東北大学) Professional Memberships 3 日本商業学会 日本マーケティング・サイエンス学会 Japan Marketing Academy Research Projects 11 Consumer Behavior in East Asian Markets Apr, 2008 - Present Brand building and corporate philosophy Jan, 1990 - Present Emerging e-Community and Marketing Innovation Jan, 1990 - Present The Pricing Decisions of Japanese Firms : an Empirical perspectives Jan, 1990 - Present 中国消費者の購買行動における不確実性解消プロセスの研究 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2016 - Mar, 2018 More