Researcher Search Results Naomi Ono Naomi Ono (小野 尚美) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor (Ph.D), Faculty of Humanities, Department of English, Seikei UniversityDegreeM.A in Applied LinguisticsPh.D in Language EducationJ-GLOBAL ID200901071125930452researchmap Member ID1000173547External linkhttps://lbs-enjoystorytelling.com/ Research Interests 5 Reading Recovery Program 早期英語教育 Applied Linguistics Language Education Linguistics Research Areas 1 Humanities & social sciences / Foreign language education / English Education, Second Language Acquisition Research History 13 Apr, 2004 - Present Professor, Faculty of Humanities, Seikei University Jun, 2023 - Feb, 2024 Visiting Professor, Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto Apr, 1993 - Mar, 2017 Part-time Instructor, Tsuda College Nov, 2009 - Dec, 2009 University of Jyväskylä Aug, 2009 - Oct, 2009 Institute of Education (IOE), University of London, Graduate School More Education 2 Jun, 1987 - Oct, 1992 Language Education, School of Education, Indiana University, (Bloomington) Aug, 1985 - May, 1987 Applied Linguistics, Department of Linguistics, Indiana University (Bloomington) Committee Memberships 24 Apr, 2022 - Mar, 2023 AO Exam Committee, Seikei University Apr, 2020 - Mar, 2021 AO委員長, 成蹊大学 Apr, 2019 - Mar, 2020 キャリア委員, 成蹊大学 Apr, 2019 FD委員, 成蹊大学 Apr, 2018 - Mar, 2019 教職課程委員, 成蹊大学 More Awards 3 2003 JACET Award for the book "Kenkyusya Dictionary of Applied Linguistics", Kenkyusya Dictionary of Applied Linguistics, JACET May, 1994 Maris M. Proffitt and Mary Higgins Proffitt Dissertation Award for Outstanding Achievement, Indiana University Graduate School (School of Education) (Bloomington, Indiana) Sep, 1991 Grant-in-Aid Award of Ph.D Dissertation Research Program, Indiana University Graduate School (Bloomington, Indiana) Papers 30 絵本を活用したLearning by Storytellingの実践―2つの公立小学校での試みー 小野尚美, 泉惠美子, 赤枝康隆 日本児童英語教育学会研究紀要(JASTEC Journal), 43(11月号) 161-174, Nov, 2024 Peer-reviewedLead author Instruction to the Storytelling Activity for EFL Learners in Japan-the Effect of Learning by Storytelling (LBS) Naomi Ono Bulletin of the Faculty of Humanities, (59) 1-20, Mar, 2024 Lead author 学習者の躓きへの注目から始める英語指導 小野尚美 成蹊大学教職課程年報 2021年度, (第31号) 50-53, Mar 25, 2022 Lead author The Development of “Learning by Storytelling”-Literacy Perspectives on Improving Elementary School Children’s Reading and Writing Abilities in English- Naomi Ono, Tsuneo Takanashi,、Mayumi Tabuchi JES Journal, 20(20) 400-415, Mar, 2020 InvitedLead author Material Developments Based on the Activation of Learner Background Knowledge Naomi Ono Seikei Review of English Studies, (24) 39-45, Mar, 2020 Lead author More Misc. 22 【短期特別連載】Reading Recoveryを活かした校種間連携<第3回>Reading Recoveryをどう活用するか 高梨庸雄, 小野尚美 英語教育 (大修館 5月号), 60(2) 67-69, May 2, 2011 Last author 【短期特別連載】Reading Recoveryを活かした校種間連携<第2回>RRの指導手順 小野尚美, 高梨庸雄 英語教育 (大修館 4月号), 60(1) 67-69, Apr 1, 2011 Lead author 【短期特別連載】Reading Recoveryを活かした校種間連携<第1回>Literacy教育の視点 小野尚美, 高梨庸雄 英語教育 (大修館 3月号), 59(13) 70-73, Mar 1, 2011 Lead author 英語リーディングの達人 Masanori Terauchi, Atsushi Koiso, Atsushi Iino, Naomi Ono, Jeffrey K. Hubbell, Naomi Kakihara Jan 20, 2010 一口メモ=言語力をめぐる豆知識ークリティカル・リーディングとは 小野 尚美 ”経営と管理”をインターフェイスする!学校マネジメント”言語力の育成”想像工夫の最新情報 6月号, 619(6月) 60-60, Jun 1, 2008 Invited Whole Language Approachによる小学校英語の指導方法と問題点 小野尚美、高野恵美子 第8回日本認知言語学会全国大会論集, 587-590, May 10, 2008 Lead author World Trek-English Reading New Edition 寺内正典, 小磯敦, 小野尚美, 柿原直美, 畑井和彦, Jeffrey K. Hubbel 文部科学省検定教科書 高等学校 外国語用 (桐原書店), Feb 12, 2008 The method of teaching English to elementary school children based on whole language approach: success and failures Proceedings of the Annual Meetings of the Japanese Cognitive Linguistics Association, 8 588-590, 2008 Sharing of Values and Feelings Hideko Midorikawa, Tsuneo Takanashi, Naomi Ono, Emiko Takano Eishinshya, Oct 1, 2007 World Trek English Reading Masanori Terauchi, Naomi Ono, Atsushi Koiso, Yujin Koumoto, diana Khor, Ayako Suzuki High School Textbook, Feb, 2004 リィーディングを見直すー4.日本の英語教育風土に根差した英語脅威材開発 高梨庸雄, 小野尚美, 緑川日出子 英語教育 (大修館), 51(5) 45-47, Jul 1, 2002 リーディングを見直す―3.読解のつまづき研究結果に学ぶリーディングの指導法再校 緑川日出子, 高梨庸雄, 小野尚美 英語教育 (大修館), 51(4) 50-52, Jun 1, 2002 Last author リーディングを見直すー2.リーディング過程にメスをいれる!-なぜプロセス中心のアプローチは必要なのか 小野尚美, 緑川日出子, 高梨庸雄 英語教育 (大修館 5月号), 51(2) 62-64, May 1, 2002 Lead author リーでディングを見直すー1.今、なぜ、リーディングか 高梨庸雄, 緑川日出子, 小野尚美 英語教育 (大修館 4月号), 51(1) 59-61, Apr 1, 2002 Last author Interactions-Reading and Express Yourself Masanori Tearuchi, Yujin Koumoto, Keiichi Nakahachi, Naomi Ono, Atsushi Koiso SANSHUSHA, Feb 10, 2001 Exploring the causes of difficulties in L2 reading comprehension focusing on readers and textual factors(JACET 40^<TH> ANNUAL CONVENTION) Ono Naomi, Midorikawa Hideko, Robson Gordon, Takanashi Tsuneo 40 83-84, 2001 Exploring the causes of unsuccessful reading and effective ways of improving reading Ono Naomi, Midorikawa Hideko 39 88-89, 2000 Author's Voice/Reader's Voice-From Word Association to Reading and Writing (Textbook for University students Kumiko Sato, Naomi Ono Asahi Press, Apr 1, 1999 Corresponding author Basic English 3 (Kiso Eigo 3) Kumiko Sato, Naomi Ono, Eric Franz Apr, 1998 How to Facilitate EFL Learners' Acquisition of 4 Language Skills through Associative Meaning of Vocabulary TANNO-SATOU Kumiko, ONO Naomi 37 145-146, 1998 Redefining Communicative Competence for EFL learners in order to improve their communication ability Ono Naomi 36 20-22, 1997 How can we make discussions more effective in reading classes? Ono Naomi 35 339-342, 1996 1 Books and Other Publications 15 Learning by Storytelling 小学校英語とストーリーテリング 絵本の読み聞かせに始まる指導案・活動・評価 小野尚美, 田縁眞弓, オーガスティン真智, 吉本連 (Role: Joint editor, 第1章、第2章、第3章、第7章、第8章担当) 研究社, Nov 30, 2022 (ISBN: 9784327411077) 学習者に寄り添う教育を目指す 成蹊大学人文叢書17 成蹊大学文学部学会, 岩田, 淳子, 小野, 尚美 (Role: Joint editor, はじめに、第1章 英文読解プロセスの再考 ―テクスト構造と日本の英語学習者の読みの躓き―) 風間書房, Mar 31, 2020 (ISBN: 9784759923209) 英語教材を活かすー理論から実践へー 小野 尚美, 高梨庸雄 (Role: Joint author, はじめに、第1章、第2章、第7章、第8章、第9章、第10章、おわりに) 朝日出版社, Mar, 2018 (ISBN: 9784255010540) 本書は、著者がこれまで研究してきたReading Recovery Programの理念と指導方法を、日本で英語を学ぶ学習者のために応用した英語指導法として考案したものである。 小学校英語から中学校英語への架け橋 文字教育を取り入れた指導法モデルと教材モデルの開発研究 小野 尚美, 高梨庸雄 (Role: Joint author, はじめに、第1章―第4章、第7章、第11章―第12章、おわりに) 朝日出版社, Mar, 2017 Classroom English Handbook Tsuneo Takanashi, Naomi Ono, Kagari Tsuchiya, Mayumi Tabuchi (Role: Joint author) Kenkyusya, Feb, 2016 More Presentations 52 英語の読みを助ける絵本を使った音韻認識活動 吉本連, オーガスティン真智, 小野尚美, 田縁眞弓 第24回小学校英語教育学会 中国・山口大会, Jul 15, 2024 絵本を活用したLearning by Storytelling指導法の実践―公立小学校での2年間の縦断研究の効果ー 小野尚美, 泉惠美子, 赤枝康隆 第24回小学校英語教育学会 中国・山口大会, Jul 14, 2024 The importance of Emergent Literacy in English Activities for the 3rd Graders Followed by Storytelling with Picture Books Naomi Ono, Mayumi Tabuchi, Mitsue Hoshihara Asia TEFL, Aug 20, 2023 絵本を活用したLearning by Storytellingの実践 -3つの公立小学校での試みー 小野尚美, 泉惠美子, 赤枝康隆, 宮武夏貴 日本児童英語教育学会(JASTEC) 第 43 回全国大会, Jul 8, 2023 Learning by Storytelling (LBS): Creative Activities to Develop Literacy Skills Mayumi Tabichi, Naomi Ono National Geographic Learning (A part of Cengage), Feb 19, 2023 Invited More Teaching Experience 27 Apr, 2021 - Present Doctoral Thesis III/IV (Seikei University) Apr, 2021 - Present English Education Study AI/II (Seikei University) Apr, 2021 - Present English Education Special Study A (Seikei University) Apr, 2021 - Present Seminar IV/j (Seikei University) Apr, 2021 - Present seminar600/j (Seikei University) More Professional Memberships 7 Jan, 2022 - Present LaTEFL THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION JASTEC KANTOKOSHINETSU ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH 小学校英語教育学会 More Research Projects 19 中学英語に連携する小学校英語における絵本のストーリーテリング活動と教材開発研究 令和4年度 文部科学省科科学研究費補助金(基盤B), 文部科学省, Apr, 2022 - Mar, 2026 小野尚美 Diverse Approaches to English Education in Japan Apr, 2020 - Mar, 2024 Naomi Ono The Development of "Learning by Storytelling"-Literacy Perspectives on Improving Elementary School Children's Reading and Writing Abilities in English Apr, 2018 - Mar, 2020 Naomi Ono 日本の大学生の読みの躓きの原因を究明する研究 成蹊大学研究助成, 成蹊大学, Apr, 2017 - Mar, 2019 小野 尚美 日本の中学生の英語による読解の躓きを分析し読解力を回復させる指導方法の開発研究 平成27年度文部科学研究補助金(基盤C), 日本学術振興会, Apr, 2015 - Mar, 2019 小野 尚美 More Social Activities 11 小学校英語教育学会紀要査読委員 Others 小学校英語教育学会, Apr, 2013 - Present JACET Logistic support JACET, Apr 1, 2021 - Mar 31, 2025 小学校英語中核教員養成講座(BASICS)【講師】 Lecturer 東京都教職員研修センター研修部専門教育向上課, Jun 24, 2022 - Jul 1, 2022 小学校英語中核教員養成講座(BASICS) Lecturer 東京都教職員研修センター研修部専門教育向上課, 小学校英語中核教員養成講座(BASICS), Jun 18, 2021 - Jul 2, 2021 小学校英語中核教員養成講座(BASICS) Lecturer 東京都教職員研修センター研修部専門教育向上課, Aug 22, 2020 - Aug 24, 2020 More Media Coverage 1 早期英語教育の意義について語る TBS, 林先生の初耳学, Sep 24, 2017 TV or radio program
Naomi Ono (小野 尚美) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor (Ph.D), Faculty of Humanities, Department of English, Seikei UniversityDegreeM.A in Applied LinguisticsPh.D in Language EducationJ-GLOBAL ID200901071125930452researchmap Member ID1000173547External linkhttps://lbs-enjoystorytelling.com/ Research Interests 5 Reading Recovery Program 早期英語教育 Applied Linguistics Language Education Linguistics Research Areas 1 Humanities & social sciences / Foreign language education / English Education, Second Language Acquisition Research History 13 Apr, 2004 - Present Professor, Faculty of Humanities, Seikei University Jun, 2023 - Feb, 2024 Visiting Professor, Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto Apr, 1993 - Mar, 2017 Part-time Instructor, Tsuda College Nov, 2009 - Dec, 2009 University of Jyväskylä Aug, 2009 - Oct, 2009 Institute of Education (IOE), University of London, Graduate School More Education 2 Jun, 1987 - Oct, 1992 Language Education, School of Education, Indiana University, (Bloomington) Aug, 1985 - May, 1987 Applied Linguistics, Department of Linguistics, Indiana University (Bloomington) Committee Memberships 24 Apr, 2022 - Mar, 2023 AO Exam Committee, Seikei University Apr, 2020 - Mar, 2021 AO委員長, 成蹊大学 Apr, 2019 - Mar, 2020 キャリア委員, 成蹊大学 Apr, 2019 FD委員, 成蹊大学 Apr, 2018 - Mar, 2019 教職課程委員, 成蹊大学 More Awards 3 2003 JACET Award for the book "Kenkyusya Dictionary of Applied Linguistics", Kenkyusya Dictionary of Applied Linguistics, JACET May, 1994 Maris M. Proffitt and Mary Higgins Proffitt Dissertation Award for Outstanding Achievement, Indiana University Graduate School (School of Education) (Bloomington, Indiana) Sep, 1991 Grant-in-Aid Award of Ph.D Dissertation Research Program, Indiana University Graduate School (Bloomington, Indiana) Papers 30 絵本を活用したLearning by Storytellingの実践―2つの公立小学校での試みー 小野尚美, 泉惠美子, 赤枝康隆 日本児童英語教育学会研究紀要(JASTEC Journal), 43(11月号) 161-174, Nov, 2024 Peer-reviewedLead author Instruction to the Storytelling Activity for EFL Learners in Japan-the Effect of Learning by Storytelling (LBS) Naomi Ono Bulletin of the Faculty of Humanities, (59) 1-20, Mar, 2024 Lead author 学習者の躓きへの注目から始める英語指導 小野尚美 成蹊大学教職課程年報 2021年度, (第31号) 50-53, Mar 25, 2022 Lead author The Development of “Learning by Storytelling”-Literacy Perspectives on Improving Elementary School Children’s Reading and Writing Abilities in English- Naomi Ono, Tsuneo Takanashi,、Mayumi Tabuchi JES Journal, 20(20) 400-415, Mar, 2020 InvitedLead author Material Developments Based on the Activation of Learner Background Knowledge Naomi Ono Seikei Review of English Studies, (24) 39-45, Mar, 2020 Lead author More Misc. 22 【短期特別連載】Reading Recoveryを活かした校種間連携<第3回>Reading Recoveryをどう活用するか 高梨庸雄, 小野尚美 英語教育 (大修館 5月号), 60(2) 67-69, May 2, 2011 Last author 【短期特別連載】Reading Recoveryを活かした校種間連携<第2回>RRの指導手順 小野尚美, 高梨庸雄 英語教育 (大修館 4月号), 60(1) 67-69, Apr 1, 2011 Lead author 【短期特別連載】Reading Recoveryを活かした校種間連携<第1回>Literacy教育の視点 小野尚美, 高梨庸雄 英語教育 (大修館 3月号), 59(13) 70-73, Mar 1, 2011 Lead author 英語リーディングの達人 Masanori Terauchi, Atsushi Koiso, Atsushi Iino, Naomi Ono, Jeffrey K. Hubbell, Naomi Kakihara Jan 20, 2010 一口メモ=言語力をめぐる豆知識ークリティカル・リーディングとは 小野 尚美 ”経営と管理”をインターフェイスする!学校マネジメント”言語力の育成”想像工夫の最新情報 6月号, 619(6月) 60-60, Jun 1, 2008 Invited Whole Language Approachによる小学校英語の指導方法と問題点 小野尚美、高野恵美子 第8回日本認知言語学会全国大会論集, 587-590, May 10, 2008 Lead author World Trek-English Reading New Edition 寺内正典, 小磯敦, 小野尚美, 柿原直美, 畑井和彦, Jeffrey K. Hubbel 文部科学省検定教科書 高等学校 外国語用 (桐原書店), Feb 12, 2008 The method of teaching English to elementary school children based on whole language approach: success and failures Proceedings of the Annual Meetings of the Japanese Cognitive Linguistics Association, 8 588-590, 2008 Sharing of Values and Feelings Hideko Midorikawa, Tsuneo Takanashi, Naomi Ono, Emiko Takano Eishinshya, Oct 1, 2007 World Trek English Reading Masanori Terauchi, Naomi Ono, Atsushi Koiso, Yujin Koumoto, diana Khor, Ayako Suzuki High School Textbook, Feb, 2004 リィーディングを見直すー4.日本の英語教育風土に根差した英語脅威材開発 高梨庸雄, 小野尚美, 緑川日出子 英語教育 (大修館), 51(5) 45-47, Jul 1, 2002 リーディングを見直す―3.読解のつまづき研究結果に学ぶリーディングの指導法再校 緑川日出子, 高梨庸雄, 小野尚美 英語教育 (大修館), 51(4) 50-52, Jun 1, 2002 Last author リーディングを見直すー2.リーディング過程にメスをいれる!-なぜプロセス中心のアプローチは必要なのか 小野尚美, 緑川日出子, 高梨庸雄 英語教育 (大修館 5月号), 51(2) 62-64, May 1, 2002 Lead author リーでディングを見直すー1.今、なぜ、リーディングか 高梨庸雄, 緑川日出子, 小野尚美 英語教育 (大修館 4月号), 51(1) 59-61, Apr 1, 2002 Last author Interactions-Reading and Express Yourself Masanori Tearuchi, Yujin Koumoto, Keiichi Nakahachi, Naomi Ono, Atsushi Koiso SANSHUSHA, Feb 10, 2001 Exploring the causes of difficulties in L2 reading comprehension focusing on readers and textual factors(JACET 40^<TH> ANNUAL CONVENTION) Ono Naomi, Midorikawa Hideko, Robson Gordon, Takanashi Tsuneo 40 83-84, 2001 Exploring the causes of unsuccessful reading and effective ways of improving reading Ono Naomi, Midorikawa Hideko 39 88-89, 2000 Author's Voice/Reader's Voice-From Word Association to Reading and Writing (Textbook for University students Kumiko Sato, Naomi Ono Asahi Press, Apr 1, 1999 Corresponding author Basic English 3 (Kiso Eigo 3) Kumiko Sato, Naomi Ono, Eric Franz Apr, 1998 How to Facilitate EFL Learners' Acquisition of 4 Language Skills through Associative Meaning of Vocabulary TANNO-SATOU Kumiko, ONO Naomi 37 145-146, 1998 Redefining Communicative Competence for EFL learners in order to improve their communication ability Ono Naomi 36 20-22, 1997 How can we make discussions more effective in reading classes? Ono Naomi 35 339-342, 1996 1 Books and Other Publications 15 Learning by Storytelling 小学校英語とストーリーテリング 絵本の読み聞かせに始まる指導案・活動・評価 小野尚美, 田縁眞弓, オーガスティン真智, 吉本連 (Role: Joint editor, 第1章、第2章、第3章、第7章、第8章担当) 研究社, Nov 30, 2022 (ISBN: 9784327411077) 学習者に寄り添う教育を目指す 成蹊大学人文叢書17 成蹊大学文学部学会, 岩田, 淳子, 小野, 尚美 (Role: Joint editor, はじめに、第1章 英文読解プロセスの再考 ―テクスト構造と日本の英語学習者の読みの躓き―) 風間書房, Mar 31, 2020 (ISBN: 9784759923209) 英語教材を活かすー理論から実践へー 小野 尚美, 高梨庸雄 (Role: Joint author, はじめに、第1章、第2章、第7章、第8章、第9章、第10章、おわりに) 朝日出版社, Mar, 2018 (ISBN: 9784255010540) 本書は、著者がこれまで研究してきたReading Recovery Programの理念と指導方法を、日本で英語を学ぶ学習者のために応用した英語指導法として考案したものである。 小学校英語から中学校英語への架け橋 文字教育を取り入れた指導法モデルと教材モデルの開発研究 小野 尚美, 高梨庸雄 (Role: Joint author, はじめに、第1章―第4章、第7章、第11章―第12章、おわりに) 朝日出版社, Mar, 2017 Classroom English Handbook Tsuneo Takanashi, Naomi Ono, Kagari Tsuchiya, Mayumi Tabuchi (Role: Joint author) Kenkyusya, Feb, 2016 More Presentations 52 英語の読みを助ける絵本を使った音韻認識活動 吉本連, オーガスティン真智, 小野尚美, 田縁眞弓 第24回小学校英語教育学会 中国・山口大会, Jul 15, 2024 絵本を活用したLearning by Storytelling指導法の実践―公立小学校での2年間の縦断研究の効果ー 小野尚美, 泉惠美子, 赤枝康隆 第24回小学校英語教育学会 中国・山口大会, Jul 14, 2024 The importance of Emergent Literacy in English Activities for the 3rd Graders Followed by Storytelling with Picture Books Naomi Ono, Mayumi Tabuchi, Mitsue Hoshihara Asia TEFL, Aug 20, 2023 絵本を活用したLearning by Storytellingの実践 -3つの公立小学校での試みー 小野尚美, 泉惠美子, 赤枝康隆, 宮武夏貴 日本児童英語教育学会(JASTEC) 第 43 回全国大会, Jul 8, 2023 Learning by Storytelling (LBS): Creative Activities to Develop Literacy Skills Mayumi Tabichi, Naomi Ono National Geographic Learning (A part of Cengage), Feb 19, 2023 Invited More Teaching Experience 27 Apr, 2021 - Present Doctoral Thesis III/IV (Seikei University) Apr, 2021 - Present English Education Study AI/II (Seikei University) Apr, 2021 - Present English Education Special Study A (Seikei University) Apr, 2021 - Present Seminar IV/j (Seikei University) Apr, 2021 - Present seminar600/j (Seikei University) More Professional Memberships 7 Jan, 2022 - Present LaTEFL THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION JASTEC KANTOKOSHINETSU ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH 小学校英語教育学会 More Research Projects 19 中学英語に連携する小学校英語における絵本のストーリーテリング活動と教材開発研究 令和4年度 文部科学省科科学研究費補助金(基盤B), 文部科学省, Apr, 2022 - Mar, 2026 小野尚美 Diverse Approaches to English Education in Japan Apr, 2020 - Mar, 2024 Naomi Ono The Development of "Learning by Storytelling"-Literacy Perspectives on Improving Elementary School Children's Reading and Writing Abilities in English Apr, 2018 - Mar, 2020 Naomi Ono 日本の大学生の読みの躓きの原因を究明する研究 成蹊大学研究助成, 成蹊大学, Apr, 2017 - Mar, 2019 小野 尚美 日本の中学生の英語による読解の躓きを分析し読解力を回復させる指導方法の開発研究 平成27年度文部科学研究補助金(基盤C), 日本学術振興会, Apr, 2015 - Mar, 2019 小野 尚美 More Social Activities 11 小学校英語教育学会紀要査読委員 Others 小学校英語教育学会, Apr, 2013 - Present JACET Logistic support JACET, Apr 1, 2021 - Mar 31, 2025 小学校英語中核教員養成講座(BASICS)【講師】 Lecturer 東京都教職員研修センター研修部専門教育向上課, Jun 24, 2022 - Jul 1, 2022 小学校英語中核教員養成講座(BASICS) Lecturer 東京都教職員研修センター研修部専門教育向上課, 小学校英語中核教員養成講座(BASICS), Jun 18, 2021 - Jul 2, 2021 小学校英語中核教員養成講座(BASICS) Lecturer 東京都教職員研修センター研修部専門教育向上課, Aug 22, 2020 - Aug 24, 2020 More Media Coverage 1 早期英語教育の意義について語る TBS, 林先生の初耳学, Sep 24, 2017 TV or radio program
【連絡事項】 成蹊大学専任教員各位 Ufinityにログイン後、「編集」ボタンを押した際に「権限が不正」というエラーメッセージが生じた際は、総合企画課までご連絡ください。 総合企画課:kikaku@jim.seikei.ac.jp