Researcher List Chika Hayashi Chika Hayashi (林 千賀) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegreePh.D(University of Nottingham)J-GLOBAL ID200901037805603304researchmap Member ID5000059544 Research Interests 5 協働 教室文化 オートノミー モチベーション 省察的授業研究 Research Areas 1 Humanities & social sciences / Primary/secondary education and curricula / Research History 5 Apr, 2021 - Present Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2020 - Mar, 2021 Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2015 - Mar, 2020 Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2013 - Mar, 2015 Dokkyo University Apr, 2010 - Mar, 2013 常勤講師(大学英語担当), 国際教育センター, 成蹊学園 Education 1 - Jul, 2010 University of Nottingham Committee Memberships 1 Apr, 2022 - Present 副代表, 大学英語教育学会 自律学習研究会 Papers 21 A case study of collaborative online international learning between Finnish and Japanese University students: Learning and using English beyond the classroom Chika Hayashi The Learner Development Journal, 6 67-81, Dec, 2022 Peer-reviewed オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention, 194-195, Aug, 2021 Silence, Voice and Learning Leena Karlsson & Chika Hayashi Learning Learning, 28(1) 31-39, Apr, 2021 Peer-reviewed 英語への苦手意識のある学生の学習者オートノミー育成-Freshers' Englishでの2年目の取り組み- 『成蹊大学一般研究報告』, 52(3) 1-20, Dec, 2020 Peer-reviewed Qualitative Research into Learner Development Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi Learner Development Journal, Dec, 2018 Peer-reviewed More Books and Other Publications 9 Learning Learning 2019, 26(1) Andy Barfield, Chika Hayashi, Tokiko Hori, Daniel Hougham, Ken Ikeda, Fumiko Murase, Yoshio Nakai, Hugh Nicoll, Sean Toland, Koki Tomita, and James Underwood (Role: Joint editor) 2019 A Meeting of Hearts and Minds Chika Hayashi, Leena Karlsson JALT Learning Learning 25(1)32-35, Mar, 2018 An interview with the co-editors of Issue 2 of The Learner Development Journal Issue, “Qualitative Research into Learner Development.” Tim Ashwell, Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi JALT Learning Learning 24(3) 66-70, Dec, 2017 Learning Learning 2017 Special Issue Andy Barfield, Dominic Edsall, Chika Hayashi, Trevor Raichura, Sean Toland Jun, 2017 日本で英語を学ぶ大学生が読みに躓くとき 林 千賀 (Role: Contributor, 第2章) 成蹊大学研究助成(B種)研究報告書, Mar, 2016 More Presentations 35 英語学習者の自律と動機付けー成功する英語学習者を目指してー 林 千賀 武蔵野地域5大学共同教養講座, Sep 18, 2021 オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー 林 千賀 第60回JACET記念国際大会, Aug 28, 2021 英語教育における学習者と教師の自律的成長 林 千賀, 小嶋英夫, 片桐早苗 第60回JACET記念国際大会・JACET Hours・自律学習研究会, Aug 27, 2021 オンライン授業での学習者オートノミー育成を目指した実践と課題 林 千賀 第14回JACET関東支部大会自律学習研究会シンポジウム, Jul 11, 2021 オンラインによるプレイスメントテストの利用考察ー成蹊大学ー 林 千賀、梅原 洋陽 (株)リアリーイングリッシュ主催・第3回Webセミナー, Oct 17, 2020 Invited More
Chika Hayashi (林 千賀) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegreePh.D(University of Nottingham)J-GLOBAL ID200901037805603304researchmap Member ID5000059544 Research Interests 5 協働 教室文化 オートノミー モチベーション 省察的授業研究 Research Areas 1 Humanities & social sciences / Primary/secondary education and curricula / Research History 5 Apr, 2021 - Present Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2020 - Mar, 2021 Faculty of Business Administration, Seikei University Apr, 2015 - Mar, 2020 Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2013 - Mar, 2015 Dokkyo University Apr, 2010 - Mar, 2013 常勤講師(大学英語担当), 国際教育センター, 成蹊学園 Education 1 - Jul, 2010 University of Nottingham Committee Memberships 1 Apr, 2022 - Present 副代表, 大学英語教育学会 自律学習研究会 Papers 21 A case study of collaborative online international learning between Finnish and Japanese University students: Learning and using English beyond the classroom Chika Hayashi The Learner Development Journal, 6 67-81, Dec, 2022 Peer-reviewed オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention, 194-195, Aug, 2021 Silence, Voice and Learning Leena Karlsson & Chika Hayashi Learning Learning, 28(1) 31-39, Apr, 2021 Peer-reviewed 英語への苦手意識のある学生の学習者オートノミー育成-Freshers' Englishでの2年目の取り組み- 『成蹊大学一般研究報告』, 52(3) 1-20, Dec, 2020 Peer-reviewed Qualitative Research into Learner Development Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi Learner Development Journal, Dec, 2018 Peer-reviewed More Books and Other Publications 9 Learning Learning 2019, 26(1) Andy Barfield, Chika Hayashi, Tokiko Hori, Daniel Hougham, Ken Ikeda, Fumiko Murase, Yoshio Nakai, Hugh Nicoll, Sean Toland, Koki Tomita, and James Underwood (Role: Joint editor) 2019 A Meeting of Hearts and Minds Chika Hayashi, Leena Karlsson JALT Learning Learning 25(1)32-35, Mar, 2018 An interview with the co-editors of Issue 2 of The Learner Development Journal Issue, “Qualitative Research into Learner Development.” Tim Ashwell, Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi JALT Learning Learning 24(3) 66-70, Dec, 2017 Learning Learning 2017 Special Issue Andy Barfield, Dominic Edsall, Chika Hayashi, Trevor Raichura, Sean Toland Jun, 2017 日本で英語を学ぶ大学生が読みに躓くとき 林 千賀 (Role: Contributor, 第2章) 成蹊大学研究助成(B種)研究報告書, Mar, 2016 More Presentations 35 英語学習者の自律と動機付けー成功する英語学習者を目指してー 林 千賀 武蔵野地域5大学共同教養講座, Sep 18, 2021 オンライン授業での自律した学習者の育成ー英語学習の目標設定の支援ー 林 千賀 第60回JACET記念国際大会, Aug 28, 2021 英語教育における学習者と教師の自律的成長 林 千賀, 小嶋英夫, 片桐早苗 第60回JACET記念国際大会・JACET Hours・自律学習研究会, Aug 27, 2021 オンライン授業での学習者オートノミー育成を目指した実践と課題 林 千賀 第14回JACET関東支部大会自律学習研究会シンポジウム, Jul 11, 2021 オンラインによるプレイスメントテストの利用考察ー成蹊大学ー 林 千賀、梅原 洋陽 (株)リアリーイングリッシュ主催・第3回Webセミナー, Oct 17, 2020 Invited More
【連絡事項】 成蹊大学専任教員各位 Ufinityにログイン後、「編集」ボタンを押した際に「権限が不正」というエラーメッセージが生じた際は、総合企画課までご連絡ください。 総合企画課:kikaku@jim.seikei.ac.jp