Researcher Search Results ATSUKO INOUE ATSUKO INOUE (井上 淳子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegree商学修士(早稲田大学)J-GLOBAL ID200901095957679675researchmap Member ID6000020163 Research Interests 7 Consumer Psychology ブランド戦略 消費者行動 マーケティング commitment brand relationship Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Marketing Research History 6 Apr, 2020 - Present Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei University Apr, 2017 - Mar, 2020 Professor, Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2013 - Mar, 2017 Associate Professor, Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2009 - Mar, 2013 Associate Professor, Rissho University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration 2009 - 2010 ワシントン大学ビジネススクール客員研究員 More Education 1 - 2005 Waseda University Awards 1 Nov, 2014 A Research Encouragement Award, Japan Association for Consumer Studies Atsunori ARIGA, Atsuko INOUE Papers 34 The Advantage of Unconscious Thought: A Review of Research in Decision Making and Creativity Inoue, Atsuko 54(1), Jul, 2023 Effect of fans’ consciousness of idolatry activities on their well-being: Mediating effect of their psychological ownership of favorite idols Ueda, Yutaka, Atsuko Inoue The journal of Economics and Business Administration, Seikei University, 54(1), Jul, 2023 Effect of Psychological Ownership of Favorite Idols of Consciousness toward Other Fans and Well-being Inoue, Atsuko, Yutaka Ueda Japan Marketing Journal, 43(1) 18-28, Jun 30, 2023 Peer-reviewedInvitedLead author マーケティング・サイエンスと消費者行動研究の接近と乖離 井上 淳子, 赤松 直樹, 斉藤 嘉一, 寺本 高, 清水 聰 マーケティング・サイエンス, 26(1) 41, Mar, 2019 Peer-reviewedLead author ソーシャルメディアにおけるMimicryと受信者反応 斉藤嘉一, INMAN Jeff, 井上淳子, 清水聰, 寺本高 マーケティング・サイエンス, 26(1), 2019 More Misc. 7 Effect of Fans’ Demographic Factors on Their Psychological Ownership of Favorite Idols Ueda, Utaka, Atsuko Inoue Apr, 2023 Interview with Komatsu Ltd. ATSUKO INOUE AD STUDIES, 61(1) 8-13, Sep, 2017 Peer-reviewedInvited Attachment 自己と他者と消費 井上 淳子 日経広告研究所報, 50(3) 9-15, 2016 情報共有時代のマーケティング・コミュニケーション―消費者が“share”するとき~製品カテゴリーと消費者の異質性を考慮して― 井上淳子 流通情報, 45(503) 23-29, Jul 31, 2013 新製品の話題性とその効果 井上 淳子 AD STUDIES, 21-25, Apr, 2013 More Books and Other Publications 12 マーケティング 井上, 淳子(商学), 石田, 大典 放送大学教育振興会, Mar, 2021 (ISBN: 9784595322709) 企業経営入門 井上 淳子 (Role: Editor, マーケティング(第7章)、ブランド・マネジメント(第9章)) 2015 ケースに学ぶマーケティング 井上 淳子 (Role: Contributor, リレーションシップ・マーケティング(第9章)) 有斐閣, 2015 価値共創時代のブランド戦略―脱コモディティ化への挑戦― ミネルヴァ書房, 2011 マーケティングを学ぶ〈下〉 中央経済社, 2009 More Presentations 29 “THIS IS MY FAVE!”: THE EFFECTS OF PSYCHOLOGICAL OWNERSHIP OF OTHERS Inoue, Atsuko Global Marketing Conference 2023, Jul 22, 2023 GUILT OR SHAME? THE EFFECTIVE MESSAGE TO PREVENT CONSUMERS’ UNETHICAL BEHAVIOR Inoue, Atsuko Global Marketing Conference 2020, Nov, 2020 福島産農林水産物に対する消費者の忌避的態度と潜在意識 井上淳子, 有賀敦紀, 石井裕明 日本商業学会第70回全国研究大会, Sep 19, 2020 The Effect of Ambient Scent and Background Music on Consumer Perception and Choice Inoue, Atsuko Global Marketing Conference 2018, Jul, 2018 Does decision-making speed depend on non-interactive others? Atsuko INOUE, Atsunori ARIGA The Annual Conference of the Society for Consumer Psychology, Feb, 2015 Ariga, A., & Inoue, A. (2015.1). How scarce objects attract people: The effects of temporal and social contexts of the scarcity on object value Atsunori ARIGA, Atsuko INOUE The 14th International Marketing Trends Conference, Jan, 2015 Sampling promotions when launching a new product: The internal and Atsuko INOUE The Global Marketing Conference 2014, Jul, 2014 他者の存在が消費者の意思決定スピードに与える影響 井上淳子, 有賀敦紀 第48回消費者行動研究カンファレンス, Jun, 2014 希少な物に対する魅力評価の時間的・社会的文脈依存性 有賀敦紀, 井上淳子 日本認知心理学会第12回大会, Jun, 2014 希少性効果の生起要因と魅力転移の検討 有賀敦紀, 井上淳子 第47回消費者行動研究カンファレンス, Oct, 2013 What you like is what has decreased: Feature-based perception of the scarcity enhances object value Ariga, Atsunori, Inoue, Atsuko European Society for Cognitive Psychology, Aug, 2013 希少性の認知が消費者の選好に及ぼす影響 有賀敦紀, 井上淳子 日本認知心理学会第11回大会, Jun, 2013 希少性効果の発生メカニズム 有賀敦紀, 井上淳子 第46回消費者行動研究カンファレンス, Jun, 2013 新製品の話題とその効果 井上 淳子 日本商業学会第4回全国研究報告会, Dec, 2012 What is the Impact of Brand Origin and Country of Origin on Brand Equity? ATSUKO INOUE Global Marketing Conference 2012, Jul, 2012 シリーズ型プロモーションが消費者の行動に及ぼす効果 井上 淳子 日本商業学会・日本広告学会合同部会, Jul, 2012 ブランドの国際的売買がエクイティに及ぼす影響 井上 淳子 日本商業学会第61回全国大会, May, 2011 情報発信する消費者の発見と活用 日本マーケティング・サイエンス学会, 2010 ブランド・コミットメントと購買行動との関係 日本商業学会第59回全国大会, 2009 ブランド研究における関係性問題の位置づけ 日本商業学会第58回全国大会, 2008 ブランド・リレーションシップの形成プロセスを探る SPSS DIRECTIONS Japan 2008, 2008 ブランド・コミットメントとブランド力 日本消費者行動研究学会, 2007 リレーションシップ・コミュニティ研究の発展 第34回日本消費者行動研究学会全国大会, 2007 購買アイテムの計画性とカテゴリー性 日本商業学会関東部会, 2007 購買行動における同伴者の影響―母娘ショッピングの観点から― 第13回産研アカデミックフォーラム, 2005 関係性構築におけるコミットメント概念の再考―リレーションシップ・コミットメントの多次元性と関係性のタイプ― 日本商業学会関東部会, 2004 新市場創造の商品開発 第4回商品開発・管理学会全国大会, 2004 消費者市場のけるリレーションシップ構築のメカニズム 第27回日本消費者行動研究学会全国大会, 2003 医療機関におけるリレーションシップ・マーケティング 第52回日本商業学会全国大会ワークショップ, 2002 1 Professional Memberships 7 Society for Consumer Psychology American Marketing Association Korean Academy of Marketing Science 日本マーケティング・サイエンス学会 日本商業学会 More Research Projects 3 消費者行動における潜在意識と無意識の探求 成蹊大学アジア太平洋研究センター, Apr, 2018 - Mar, 2020 Gazw-cueing Apr, 2014 - Mar, 2016 ATSUKO INOUE ソーシャルメディア上のオピニオン・リーダーはいかにして作られるか? 研究助成事業, 公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2013 - Mar, 2015 斉藤嘉一
ATSUKO INOUE (井上 淳子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei UniversityDegree商学修士(早稲田大学)J-GLOBAL ID200901095957679675researchmap Member ID6000020163 Research Interests 7 Consumer Psychology ブランド戦略 消費者行動 マーケティング commitment brand relationship Research Areas 1 Humanities & social sciences / Commerce / Marketing Research History 6 Apr, 2020 - Present Professor, Faculty of Business Administration Department of General Business Administration, Seikei University Apr, 2017 - Mar, 2020 Professor, Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2013 - Mar, 2017 Associate Professor, Faculty of Economics, Seikei University Apr, 2009 - Mar, 2013 Associate Professor, Rissho University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration 2009 - 2010 ワシントン大学ビジネススクール客員研究員 More Education 1 - 2005 Waseda University Awards 1 Nov, 2014 A Research Encouragement Award, Japan Association for Consumer Studies Atsunori ARIGA, Atsuko INOUE Papers 34 The Advantage of Unconscious Thought: A Review of Research in Decision Making and Creativity Inoue, Atsuko 54(1), Jul, 2023 Effect of fans’ consciousness of idolatry activities on their well-being: Mediating effect of their psychological ownership of favorite idols Ueda, Yutaka, Atsuko Inoue The journal of Economics and Business Administration, Seikei University, 54(1), Jul, 2023 Effect of Psychological Ownership of Favorite Idols of Consciousness toward Other Fans and Well-being Inoue, Atsuko, Yutaka Ueda Japan Marketing Journal, 43(1) 18-28, Jun 30, 2023 Peer-reviewedInvitedLead author マーケティング・サイエンスと消費者行動研究の接近と乖離 井上 淳子, 赤松 直樹, 斉藤 嘉一, 寺本 高, 清水 聰 マーケティング・サイエンス, 26(1) 41, Mar, 2019 Peer-reviewedLead author ソーシャルメディアにおけるMimicryと受信者反応 斉藤嘉一, INMAN Jeff, 井上淳子, 清水聰, 寺本高 マーケティング・サイエンス, 26(1), 2019 More Misc. 7 Effect of Fans’ Demographic Factors on Their Psychological Ownership of Favorite Idols Ueda, Utaka, Atsuko Inoue Apr, 2023 Interview with Komatsu Ltd. ATSUKO INOUE AD STUDIES, 61(1) 8-13, Sep, 2017 Peer-reviewedInvited Attachment 自己と他者と消費 井上 淳子 日経広告研究所報, 50(3) 9-15, 2016 情報共有時代のマーケティング・コミュニケーション―消費者が“share”するとき~製品カテゴリーと消費者の異質性を考慮して― 井上淳子 流通情報, 45(503) 23-29, Jul 31, 2013 新製品の話題性とその効果 井上 淳子 AD STUDIES, 21-25, Apr, 2013 More Books and Other Publications 12 マーケティング 井上, 淳子(商学), 石田, 大典 放送大学教育振興会, Mar, 2021 (ISBN: 9784595322709) 企業経営入門 井上 淳子 (Role: Editor, マーケティング(第7章)、ブランド・マネジメント(第9章)) 2015 ケースに学ぶマーケティング 井上 淳子 (Role: Contributor, リレーションシップ・マーケティング(第9章)) 有斐閣, 2015 価値共創時代のブランド戦略―脱コモディティ化への挑戦― ミネルヴァ書房, 2011 マーケティングを学ぶ〈下〉 中央経済社, 2009 More Presentations 29 “THIS IS MY FAVE!”: THE EFFECTS OF PSYCHOLOGICAL OWNERSHIP OF OTHERS Inoue, Atsuko Global Marketing Conference 2023, Jul 22, 2023 GUILT OR SHAME? THE EFFECTIVE MESSAGE TO PREVENT CONSUMERS’ UNETHICAL BEHAVIOR Inoue, Atsuko Global Marketing Conference 2020, Nov, 2020 福島産農林水産物に対する消費者の忌避的態度と潜在意識 井上淳子, 有賀敦紀, 石井裕明 日本商業学会第70回全国研究大会, Sep 19, 2020 The Effect of Ambient Scent and Background Music on Consumer Perception and Choice Inoue, Atsuko Global Marketing Conference 2018, Jul, 2018 Does decision-making speed depend on non-interactive others? Atsuko INOUE, Atsunori ARIGA The Annual Conference of the Society for Consumer Psychology, Feb, 2015 Ariga, A., & Inoue, A. (2015.1). How scarce objects attract people: The effects of temporal and social contexts of the scarcity on object value Atsunori ARIGA, Atsuko INOUE The 14th International Marketing Trends Conference, Jan, 2015 Sampling promotions when launching a new product: The internal and Atsuko INOUE The Global Marketing Conference 2014, Jul, 2014 他者の存在が消費者の意思決定スピードに与える影響 井上淳子, 有賀敦紀 第48回消費者行動研究カンファレンス, Jun, 2014 希少な物に対する魅力評価の時間的・社会的文脈依存性 有賀敦紀, 井上淳子 日本認知心理学会第12回大会, Jun, 2014 希少性効果の生起要因と魅力転移の検討 有賀敦紀, 井上淳子 第47回消費者行動研究カンファレンス, Oct, 2013 What you like is what has decreased: Feature-based perception of the scarcity enhances object value Ariga, Atsunori, Inoue, Atsuko European Society for Cognitive Psychology, Aug, 2013 希少性の認知が消費者の選好に及ぼす影響 有賀敦紀, 井上淳子 日本認知心理学会第11回大会, Jun, 2013 希少性効果の発生メカニズム 有賀敦紀, 井上淳子 第46回消費者行動研究カンファレンス, Jun, 2013 新製品の話題とその効果 井上 淳子 日本商業学会第4回全国研究報告会, Dec, 2012 What is the Impact of Brand Origin and Country of Origin on Brand Equity? ATSUKO INOUE Global Marketing Conference 2012, Jul, 2012 シリーズ型プロモーションが消費者の行動に及ぼす効果 井上 淳子 日本商業学会・日本広告学会合同部会, Jul, 2012 ブランドの国際的売買がエクイティに及ぼす影響 井上 淳子 日本商業学会第61回全国大会, May, 2011 情報発信する消費者の発見と活用 日本マーケティング・サイエンス学会, 2010 ブランド・コミットメントと購買行動との関係 日本商業学会第59回全国大会, 2009 ブランド研究における関係性問題の位置づけ 日本商業学会第58回全国大会, 2008 ブランド・リレーションシップの形成プロセスを探る SPSS DIRECTIONS Japan 2008, 2008 ブランド・コミットメントとブランド力 日本消費者行動研究学会, 2007 リレーションシップ・コミュニティ研究の発展 第34回日本消費者行動研究学会全国大会, 2007 購買アイテムの計画性とカテゴリー性 日本商業学会関東部会, 2007 購買行動における同伴者の影響―母娘ショッピングの観点から― 第13回産研アカデミックフォーラム, 2005 関係性構築におけるコミットメント概念の再考―リレーションシップ・コミットメントの多次元性と関係性のタイプ― 日本商業学会関東部会, 2004 新市場創造の商品開発 第4回商品開発・管理学会全国大会, 2004 消費者市場のけるリレーションシップ構築のメカニズム 第27回日本消費者行動研究学会全国大会, 2003 医療機関におけるリレーションシップ・マーケティング 第52回日本商業学会全国大会ワークショップ, 2002 1 Professional Memberships 7 Society for Consumer Psychology American Marketing Association Korean Academy of Marketing Science 日本マーケティング・サイエンス学会 日本商業学会 More Research Projects 3 消費者行動における潜在意識と無意識の探求 成蹊大学アジア太平洋研究センター, Apr, 2018 - Mar, 2020 Gazw-cueing Apr, 2014 - Mar, 2016 ATSUKO INOUE ソーシャルメディア上のオピニオン・リーダーはいかにして作られるか? 研究助成事業, 公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団, Apr, 2013 - Mar, 2015 斉藤嘉一
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